Appjätten expanderar utomlands - lanserar i Norge
Tv.nu har varit verksamt sedan 1999 och är i dag en av Sveriges största appar när det gäller trafik och bolaget har det senaste året haft en mycket stark utvecklingskurva när det gäller intäkter.
– Vi har en enormt effektiv säljmodell och det nya medielandskapet bidrar också till den positiva utvecklingen, säger Helena Folcker.
Nu växer bolaget genom att gå in också i Norge. Under december kommer den norska tidningen VG att lansera Tv.nu under sitt eget namn.
– VG är en väletablerad produkt och Norges största dagstidning. Detta tillsammans med att Tv.nu har erfarenheten och den tekniska lösningen, skapar ett tryggt och spännande samarbete, säger Helena Folcker.
Utbudet av tv och video ökar ständigt och i dag säger sju av tio enligt en rapport (Ericson tv & media report 2017) att de behöver hjälp med att hitta rätt tv-innehåll att konsumera. Rapporten visar också att 30 procent av tittartiden går åt till att leta efter filmer eller serier.
Tv.nu med drygt två miljoner användare i veckan är Schibsteds tredje största sajt trafikmässigt. Företaget bidrar med både frekvens och räckvidd till koncernens snabbväxande start-ups inom Schibsted Growth.
VG:s befintliga ”TV-guide” kommer att utvecklas och tillhandahålla nya funktioner, som exempelvis IMDB-rating, trailers, streamingguide från alla streamingleverantörer samt eget innehållsbibliotek med personliga rekommendationer, allt inom Tv.nu:s gränssnitt.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Helena Folcker, vd Tv.nu E-post: helena.folcker@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Dora Streiffert TolstoyKommunikationschef Growth
Tel:073-924 23 30dora.streiffert.tolstoy@schibsted.comBilder
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum