Arbetsgivarna inom industrin lämnar bud

Arbetsgivarna inom industrin bjuder in till pressträff med anledning av pågående avtalsrörelse.

När? Fredagen den 7 februari kl.10.00
Var? Teknikföretagen, Storgatan 5, Stockholm

Kaffe och smörgås serveras.

Medverkar gör Klas Wåhlberg (vd Teknikföretagen), Per Hidesten (vd Industriarbetsgivarna), Jonas Hagelqvist (vd IKEM) och Lena-Liisa Tengblad (vd Gröna arbetsgivare).

Opportunister vill förstatliga bolag i kölvattnet av krisen31.3.2020 16:15:00 CESTPressmeddelande

Coronapandemin har en förödande effekt för det svenska näringslivet, varför regeringen presenterat flera omfattande reformer för att stödja annars välmående svenska bolag som i nuläget riskerar konkurs. I kölvattnet av detta har det blossat upp en debatt om statligt delägarskap för att rädda bolag från konkurs, förslag som Teknikföretagens chefekonom Mats Kinnwall menar är opportunistiska och oklädsamma i detta akuta läge.

Inför Pi-dagen 14/3: Använd matte för att förstå nyhetsflödet13.3.2020 08:50:00 CETPressmeddelande

I tider då vi dagligen förses med ny statistik kopplat till spridningen av Coronaviruset Covid-19 är det inte helt fel att koppla på mattehjärnan och fundera över matematiken bakom nyheterna. Det menar Elin Gawell som är matematiklärare och aktuell i Teknikföretagens nya webbserie ”Vi räknar på det!”, som bygger på situationer i vardagen där man har nytta av sina mattekunskaper.