ManpowerGroupManpowerGroup

Arbetsmiljön i första rummet

Varje skada på jobbet är en för mycket. Varje brist i arbetsmiljön ska ses över. Därför är Arbetsmiljöverkets granskning av arbetsmiljön i bemanningsanställningar viktig.

De siffror som kommunicerades i dag från den pågående granskningen är inget vi känner igen från vår egen verksamhet. Som Sveriges största arbetsgivare i bemanningsbranschen har vi granskats i ett tjugotal inspektioner, som inte har visat på några större avvikelser. Vi välkomnar allt fokus på en ständigt förbättrad arbetsmiljö.

Medarbetare hos bemannings- och konsultbolag som ManpowerGroup jobbar varje dag i någon annans arbetsmiljö, som kan se ut på många olika sätt. Därför ställer vi tydliga krav på att den som hyr in personal av oss ska arbeta strukturerat med att förebygga såväl rena olyckor som osunda arbetsmiljöer. Om en anställd hos oss upplever missförhållanden på sin arbetsplats agerar vi omedelbart. Visar det sig vara en skadlig miljö har vi rätt att bryta avtalet.

Läs mer i ManpowerGroups ställningstagande från i höstas när inspektionerna inleddes.

ManpowerGroup™ är världsledande på att hitta rätt lösning utifrån människans potential och företagens ambition. Vi hjälper såväl små som stora verksamheter i många olika branscher under fyra varumärken: ManpowerGroup™ Solutions, Experis, Manpower och Right Management. Vi finns i mer än 80 länder över hela världen. Genom globala insikter och lokal expertkunskap, ökar vi framgången för våra kunder.