Arbetsplatsolycka i Malmö

Vid ett arbete i Möllevången i Malmö fick en person en bit av en kapskiva från en vinkelslip i ansiktet. Olyckan inträffade på måndag eftermiddag den 17 juli i samband med arbete i elnätet i området.

Den skadade fick djupa skärsår på näsa och läpp och fördes till akutmottagningen i Malmö för vård. Skärsåren syddes och personen befinner sig fortfarande på sjukhuset för omhändertagande av såren.

- Det är ett misslyckande i vårt säkerhetsarbete när personer skadar sig vid arbete hos oss. Vi hoppas att tillfrisknandet ska gå fort för den drabbade och vi kommer naturligtvis att göra en grundlig egen utredning för att förhindra att detta ska ske igen, säger säger Johan Aspegren, kommunikationschef E.ON Elnät.

Olyckan anmäls till Arbetsmiljöverket.

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag och har cirka 2 200 medarbetare i Sverige. Som energibolag bidrar vi till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar i svensk energidistribution och förnybar produktion, i utvecklingsprojekt inom hållbara städer, transporter och kundlösningar.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.