Arbetsplatsolycka i Norrköping

En person har fått brännskador på händerna och slagit huvudet i samband med underhållsarbeten på E.ONs anläggning Händelöverket i Norrköping. Olyckan inträffade under lördagen. Personen är förd till brännskadeavdelningen på Universitetssjukhuset i Linköping och kommer att få stanna där några dagar.
Orsaken till olyckan är inte klarlagd. Polis har undersökt olycksplatsen och olyckan kommer att anmälas till Arbetsmiljöverket. E.ON kommer också att göra en grundlig utredning.

För ytterligare information kontakta E.ONs pressjour, 040-25 55 40.

Stora pengar att spara på rätt kunskap22.3.2018 10:00Pressmeddelande

Det svenska elnätet håller en hög standard. God elkvalitet och relativt få avbrott för den vanlige elanvändaren. Men för industrikunder med känslig utrustning, kan en genomlysning av företagets elsystem och proaktiva åtgärder, snabbt vara betald. En spänningsdipp är ett tapp i spänningen under en bråkdels sekund. Ofta är dessa dippar helt inom myndigheternas ramar för spänningskvalitet, men ändå kan de skapa bekymmer i produktionen.

Grönare fjärrvärme när E.ON ersätter fossil olja med förnybar bioolja i Norrköping15.3.2018 08:27Nyheter

Redan i dag är i stort sett all fjärrvärme som E.ON producerar och levererar i Norrköping återvunnen eller förnybar, men det finns en liten fossil andel kvar. Nu tar E.ON ett steg närmare sitt mål – att senast 2025 bara producera och leverera hundra procent återvunnen eller förnybar energi – och ersätter den fossila oljan i reservanläggningen Navestad med förnybar bioolja.