Arbetsplatsolycka i Norrköping

En person har fått brännskador på händerna och slagit huvudet i samband med underhållsarbeten på E.ONs anläggning Händelöverket i Norrköping. Olyckan inträffade under lördagen. Personen är förd till brännskadeavdelningen på Universitetssjukhuset i Linköping och kommer att få stanna där några dagar.
Orsaken till olyckan är inte klarlagd. Polis har undersökt olycksplatsen och olyckan kommer att anmälas till Arbetsmiljöverket. E.ON kommer också att göra en grundlig utredning.

För ytterligare information kontakta E.ONs pressjour, 040-25 55 40.

E.ON och Online Group i samarbete kring nytt datacenter8.11.2017 09:01Pressmeddelande

Online Group blir första partner att etablera sig på E.ONs nya datacenter i Bällstaberg, Stockholm. Med hållbarhet som grund erbjuder E.ON all teknisk infrastruktur som krävs, samtidigt som överskottsvärmen från datorhallen tillvaratas och levereras som fjärrvärme till kunderna i Vallentuna. Fullt utbyggd kommer överskottsvärme från sajten att kunna stå för cirka en tredjedel av Vallentunas fjärrvärmebehov.

Ny innovation kan förändra hela energimarknaden7.11.2017 10:00Pressmeddelande

Nu lanserar E.ON en innovation som tar vara på den energi som redan finns i våra städer. Systemet kopplar samman och balanserar olika aktörers energibehov med varandra, där en aktörs energiöverskott kan komma till nytta hos en annan. Först ut blir Medicon Village Science Park i Lund. − Vi tror att vår uppfinning kan förändra den globala marknaden för uppvärmning och kyla i städerna, säger Fredrik Rosenqvist, chef för Business Innovation på E.ON.