Arbetsplatsolycka i Norrköping

En person har fått brännskador på händerna och slagit huvudet i samband med underhållsarbeten på E.ONs anläggning Händelöverket i Norrköping. Olyckan inträffade under lördagen. Personen är förd till brännskadeavdelningen på Universitetssjukhuset i Linköping och kommer att få stanna där några dagar.
Orsaken till olyckan är inte klarlagd. Polis har undersökt olycksplatsen och olyckan kommer att anmälas till Arbetsmiljöverket. E.ON kommer också att göra en grundlig utredning.

För ytterligare information kontakta E.ONs pressjour, 040-25 55 40.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.