Arbetsplatsolycka i Norrköping

En person har fått brännskador på händerna och slagit huvudet i samband med underhållsarbeten på E.ONs anläggning Händelöverket i Norrköping. Olyckan inträffade under lördagen. Personen är förd till brännskadeavdelningen på Universitetssjukhuset i Linköping och kommer att få stanna där några dagar.
Orsaken till olyckan är inte klarlagd. Polis har undersökt olycksplatsen och olyckan kommer att anmälas till Arbetsmiljöverket. E.ON kommer också att göra en grundlig utredning.

För ytterligare information kontakta E.ONs pressjour, 040-25 55 40.

Malmös största solcellsanläggning invigs på TePe15.1.2018 09:03Pressmeddelande

På onsdag den 17 januari invigs den solcellsanläggning som TePe Munhygienprodukter AB, i samarbete med E.ON, installerat på taket till en av sina fabriksbyggnader i Fosieby Industriområde. Solcellsanläggningen är den största i Malmö och gör det möjligt att använda den energi som produceras på plats direkt i tillverkningen. Anläggningen invigs av Joel Eklund, vd på TePe, Peter Jonsson, chef för Hållbar Stadsutveckling på E.ON, och Märta Stenevi (MP), kommunalråd med ansvar för stadsbyggnad och service.