Arbetsplatsolycka på Gärstadverket.

En arbetsplatsolycka har under dagen inträffat på Gärstadverket i Linköping. Det är en fallolycka, en person som är entreprenör till Tekniska verken är skadad och förd till sjukhus. Polis och räddningstjänst är på plats. Mer information kommer under dagen.

Kontakt:

Tekniska verkens pressjour tel 013-20 91 40

Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Pressinbjudan - Regionens framtida elförsörjning28.11.2019 10:47:10 CETPressmeddelande

En stabil och säker tillgång på el är en förutsättning för de flesta företag som vill bedriva och utveckla sin verksamhet. Ska Sverige och vår region lyckas locka fler bolag att etablera sig här, är en pålitlig elförsörjning en nyckelfaktor. Samtidigt är det en resurs som många tagit för givet – två hål i väggen och sedan har vi el - men under senare tid har en del utmaningar dykt upp, i bland annat Skåne och Stockholms regioner.