Arbetsplatsolycka under reparationsarbete i Blekinge

Två montörer har skadats i samband med att den skyliftkorg de arbetade i, plötsligt föll till marken under pågående arbete med att reparera elledningar utanför Jämjö i Blekinge. Montörerna har transporterats till sjukhus i Karlskrona.

Olyckan inträffade strax efter klockan 18 ikväll och omständigheterna kring olyckan kommer nu att utredas. Montörerna är anställda på One Nordic, ett av de entreprenörsföretag som på uppdrag av E.ON arbetar med återställningen av elnätet efter stormen Gorm.

Olyckan kommer att rapporterats till Arbetsmiljöverket.

För mer information:

Torbjörn Larsson, kommunikationsansvarig E.ON Elnät, 070-637 32 77

Stefan Petersson, HR-chef One Nordic, 070-215 90 46

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har 3 300 medarbetare i Norden och omsatte under 2014 drygt 34 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerade 66 miljarder kronor i Norden mellan 2006 och 2013. 2014 gjorde vi fortsatta investeringar som kopplar till vårt långsiktiga förvaltande och utvecklande av svensk energiproduktion, samt i utvecklingsprojekt inom hållbara städer samt smarta nät.

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.