Arbetsplatsolycka utanför Falkenberg

Strax före kl 8.30 på fredagsmorgonen inträffade en arbetsplatsolycka vid en av E.ONs anläggningar utanför Falkenberg i Halland. En montör kom åt strömförande delar och fick strömgenomgång.

Han var vid medvetande när han lämnade platsen med ambulans, men hans skadeläge är i nuläget inte känt.

Olyckan kommer att anmälas till Arbetsmiljöverket och Elsäkerhetsverket.

Rekordstark försäljning av solceller från E.ON11.9.2018 10:04Pressmeddelande

Antalet installerade solceller växer snabbt i Sverige och försäljningen av solceller från E.ON har varit rekordstark det här året. Under 2018 beräknas försäljningen till privatpersoner och mindre företagskunder att öka med upp emot 250 procent jämfört med 2017. Genom att vara med före, under och efter installationen gör E.ON det tryggt och enkelt för kunden att skaffa solceller och i höst lanseras dessutom en unik app som gör det möjligt att följa produktion, konsumtion och hur lönsam solcellsinvesteringen är.