Arbetsplatsolycka utanför Rydaholm

Vid ett arbete vid Rydaholm i Värnamo kommun, fick en elmontör ström genom kroppen och har brännskadats. Olyckan inträffade under eftermiddagen idag i samband med ett arbete i elnätet i området.

Den skadade elmontören har förts till sjukhus. Det är i nuläget oklart hur allvarligt skadad personen är.

Olyckan kommer att anmälas till Elsäkerhetsverket och Arbetsmiljöverket.

Fastighetsbranschen bra men kan bli bättre3.7.2018 08:00Pressmeddelande

Fastighetsbranschen är en av de branscher som tagit stora kliv när det gäller att gå mot ökad hållbarhet. Det är helt förståeligt. Fastighetens värde ökar, hållbarhet är efterfrågat från hyresgäster och ett hållbart perspektiv sänker kostnaderna för fastighetsägaren. Samtidigt visar en undersökning som SB Insight gjort på uppdrag av E.ON att det finns mycket kvar att göra. Mest överraskande är att ingen av de fastighetsbolag som har deltagit i undersökningen har krav på återvunnet material i sina upphandlingar.