Åre 2019 – out and about: kom och träffa oss!

Fotboll i Östersund och Winter Show och volontärsträff i Stockholm stod på agendan för Åre 2019 föregående helg. Invigningen av alpina VM 2019 närmar sig med stormsteg och det kommer flera tillfällen att träffa VM-bolaget framöver, som på öppet hus och under skidtestarhelgerna.

Åre 2019 är på turné de kommande veckorna. Foto: Lisa Johansson

Årets upplaga av Winter Show bjöd på något ruggigt höstväder men ändå tog sig 13 000 personer till Kungsträdgården för att bland annat träffa Åre 2019 inför alpina VM i februari. Det största dragplåstret var VR-glasögonen där besökarna kunde testa hur det känns att kasta sig utför VM-backarna i slalom och super G, och känna på hur Åre känns när solen skiner och snön är krispig.

– Det var grått och blött väder men roligt! Responsen var bra, folk tycker det är kul att åka i VM-backarna och det är roligt att visa upp det för besökarna för genom VR-glasögonen kan vi inspirera till skidåkning. Det var många som visade intresse för alpina VM, säger Patrik Svärd, Sponsor Manager för Åre 2019.

På lördagen anordnade volontärsteamet den första kickoffen med våra kära volontärer på Audi forum i Stockholm. Lokalen var fullsatt och stämningen hög bland de som kommer att utgöra lejonparten av personalstyrkan under alpina VM.

– Kickoffen i Stockholm var en succé, alla var otroligt glada att vara på plats och stämningen var på topp med en fullsatt lokal. Det känns viktigt för oss att volontärerna känner sig delaktiga redan nu och det var väldigt kul att få träffa så många av dem i verkligheten, säger Madelene Aalto, Volunteer Manager för Åre 2019.

I Östersund mötte Östersunds FK Hammarby fotboll i säsongens sista allsvenska match på söndagen där Jan Andersson och Hans Olsson gästspelade för att informera och inspirera kring alpina VM och i februari är rollerna ombytta när ÖFK besökare Åre och alpina VM.

Under de kommande veckorna kommer det finnas ett antal tillfällen att möta Åre 2019 och oss som jobbar på bolaget. Vi besöker bland annat skidtestarhelgerna i Sälen och Vemdalen och givetvis i Åre. Vi står också som matchvärd för Jämtland Baskets matcher mot Umeå och Uppsala i december.

Vill du träffa oss? Missa inte tillfällena nedan!

21 november, 11.30-13.30                      Öppet hus med lunch på Nationalarenan, Åre

30 november – 1 december                    Skidtestarhelg Vemdalen

7 december, 11.30-13.30                         Öppet hus med lunch på Nationalarenan, Åre

7-8 december                                           Skidtestarhelg Sälen