Åre 2019 sveper in åkare och gäster i ekologiska filtar

Christina och John Lindell startade Little Lizzy Organic för mindre än ett år sedan och sveper nu in alpina VM 2019 i sina mjuka, ekologiska filtar. Deras Stockholm-baserade företag har levererat 1300 specialtillverkade 100 procent ekologiska, giftfritt tillverkade filtar till åkare, sponsorer och andra under VM.

Miljövänligt och socialt ansvarsfullt

- Vi är till 100 procent ett ekologiskt företag, säger Christina. Vi är miljövänliga och vi tar även socialt ansvar, förklarar hon och understryker att filtarna tillverkas i fabriker som betalar och behandlar sina arbetare rättvist.

Det hela startade när Christina läste om Åre 2019s filosofi om att små steg spelar roll när det gäller hållbarhet. Detta sammanföll med företagets övertygelse om att genom att köpa Little Lizzy’s produkter bidrar man till rent vatten, bättre hälsa och bättre miljö.

- De tänker som vi gör, säger Christina. Det kändes som att vi kunde göra något tillsammans.

Christina kontaktade Åre 2019, fick tillverka en provfilt och fick sedan godkänt för att leverera filtar till mästerskapen som bär Åre 2019 snöflingemönster.

- Vi är så stolta och glada över att vara här, säger Christina och hoppas att de åtminstone planterat tanken hos människor att de ska vara rädda om naturen.

Filtarna ges som gåva till alla tävlingsåkare och deras tränare samt till tävlingsorganisationens gäster på besök under alpina VM i Åre.

Läs mer om Little Lizzy Organic här >>