Åres evenemang lockar många besökare – avslutningshelgen når rekordnivå

Åre, som nästa vinter står värd för världens nästa stora vintersportevenemang efter OS, alpina VM 2019, lockar allt fler gäster till sina evenemang. Foto: SkiStar

Åre, som nästa vinter står värd för världens nästa stora vintersportevenemang efter OS, alpina VM 2019, lockar allt fler gäster till sina evenemang. Förra säsongens stora nyhet, Åre Sessions, blev en riktig succé och redan nu slår årets avslutningshelg rekord. Åre Sessions som i år går av stapeln 26-29 april och är en del avslutningshelgen Winter Finalehar redan nu en ökad bokning med 71 %*.

- Vi har aldrig sett ett sådant stort intresse för avslutningshelgen så det är väldigt glädjande. Noga utvalda evenemang i kombination med bra samarbetspartners gör att fler väljer Åre. Det känns verkligen kul att vi ser en ökning på avslutningshelgen precis som vi ser för Gastronomy Week och Rix FM i fjällen, säger Björn Broström på SkiStar i Åre.

2018 års upplaga av Åre Sessions har redan släppt flera heta namn som Oskar Linnros, Tove Styrke, Janice, norsk hiphop i form av Cezinando, Mwuana, världens bästa DJ-duo Rebecca & Fiona samt Sveriges kanske just nu mest tongivande singer-songwriter – Säkert! Under Winter Finale i Åre genomförs även Åre Ski Finals som är underhållande lagtävlingar i grenarna puckel, skicross, parallellslalom och längdsprint.

För mer information:

Björn Broström, SkiStar Åre. 072-744 25 35

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

Stenmark, Pärson & Aamodt m. fl. spred skidglädje i Åre13.2.2019 21:11:38Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar är titelsponsor för alpina VM i Åre och har med sitt sponsorskap en målsättning att sprida skidglädje och inspirera till skidåkning. Mitt under skidfesten i Åre spreds extra mycket skidglädje då tävlingen SkiStar Invitational genomfördes i VM-arenan. I en unik parallellslalomtävling tävlade några av världens mest kända skidlegendarer. Tävlingen arrangerades genom ett unikt samarbete med Thomas Fogdös stiftelse Active Life Foundation och Right to Play.

En vecka kvar tills invigningen av alpina VM i Åre 2019 - Information om SkiStars Press Service28.1.2019 16:10:13Pressinbjudan

Nedräkningen har startat på allvar och snart dras världens fokus mot Åre och Sverige för alpina VM 2019. SkiStar är stolt presenting partner för det prestigefyllda världsmästerskapet som för tredje gången går av stapeln i Åre. Skidvärlden blickar mot SkiStars internationellt kända Åre i Sverige från 4 till 17 februari, då FIS World Ski Championships pågår i denna lilla världskända by som blir till ett alpint nav med 600 tv-timmar planerade för 700 miljoner tittare världen över. I mitten av National Arenan på officiella mediecentret har SkiStar en press service disk.

10 days until the Alpine World Championship in Åre - Information about SkiStar´s press service25.1.2019 16:07:33Pressinbjudan

THE COUNTDOWN BEGINS AS THE EYES OF THE WORLD FOCUS ON ÅRE, SWEDEN FOR THE FIS ALPINE WORLD SKI CHAMPIONSHIPS. SkiStar is the host and proud presenting partner of the prestigious FIS Alpine World Ski Championships at its flagship resort Åre. The world of skiing will turn its gaze to SkiStar’s flagship resort of Åre in Sweden from 4th – 17th February, as the FIS Alpine World Ski Championships get underway at this dynamic alpine hub, with 600 television hours scheduled for 700 million viewers. At the heart of the National Arena, SkiStar will have a press service desk at the media center.

Succé för familjeveckor mellan skolloven – ökning med 10 % fler skidskolebarn24.1.2019 06:50:00Pressmeddelande

Barnfamiljers intresse för skidresor mellan skolloven växer – antalet skidskolebarn under Valles familjeveckor ökar och intresset för att boka vårvinterveckor blir bara större. Inbokade skidskolebarn är just nu 10 %* fler än under föregående års familjeveckor med Valle. Förra året testades även Valles vårvinterveckor med gratis skidskola och skidhyra till förskolebarn och det blev populärt. Nu 2019 finns flera veckor att välja bland i mars-april.

SkiStar utvecklar handelsområde i Lindvallen, Sälen, där ICA etablerar ICA Supermarket21.12.2018 08:18:59Pressmeddelande

Utvecklingen av SkiStar Sälen som en ”Internationell Fjällresort”, från Hundfjället i väster till Lindvallen i öster, tar nästa steg genom ett nytt handelsområde i direkt anslutning till Fjällvägen vid Circle-K i Lindvallen. Handelsområdet innehåller tre fastigheter om totalt 10.000 kvm, varav en fastighet om ca 3.500 kvm har förvärvats av ICA Fastigheter som kommer att bygga en ICA Supermarket.