Åres evenemang lockar många besökare – avslutningshelgen når rekordnivå

Åre, som nästa vinter står värd för världens nästa stora vintersportevenemang efter OS, alpina VM 2019, lockar allt fler gäster till sina evenemang. Foto: SkiStar

Åre, som nästa vinter står värd för världens nästa stora vintersportevenemang efter OS, alpina VM 2019, lockar allt fler gäster till sina evenemang. Förra säsongens stora nyhet, Åre Sessions, blev en riktig succé och redan nu slår årets avslutningshelg rekord. Åre Sessions som i år går av stapeln 26-29 april och är en del avslutningshelgen Winter Finalehar redan nu en ökad bokning med 71 %*.

- Vi har aldrig sett ett sådant stort intresse för avslutningshelgen så det är väldigt glädjande. Noga utvalda evenemang i kombination med bra samarbetspartners gör att fler väljer Åre. Det känns verkligen kul att vi ser en ökning på avslutningshelgen precis som vi ser för Gastronomy Week och Rix FM i fjällen, säger Björn Broström på SkiStar i Åre.

2018 års upplaga av Åre Sessions har redan släppt flera heta namn som Oskar Linnros, Tove Styrke, Janice, norsk hiphop i form av Cezinando, Mwuana, världens bästa DJ-duo Rebecca & Fiona samt Sveriges kanske just nu mest tongivande singer-songwriter – Säkert! Under Winter Finale i Åre genomförs även Åre Ski Finals som är underhållande lagtävlingar i grenarna puckel, skicross, parallellslalom och längdsprint.

För mer information:

Björn Broström, SkiStar Åre. 072-744 25 35

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

Stort intresse för SkiStar Vacation Club i Åre som nu erbjuder bättre sovkomfort5.10.2018 10:26Pressmeddelande

SkiStar Vacation Club startades för nio år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett högkvalitativt, tryggt och flexibelt andelsägande av fjällnära boenden. Nu växer SkiStar Vacation Club genom öppning av nya boendet Åre Village. I samband med öppningen erbjuds skönare sömn genom personligt anpassad sovkomfort. Intresset har varit stort redan från säljstarten av Åre Village.

BÄSTA ÅRET NÅGONSIN – STORA FÖRHOPPNINGAR PÅ KOMMANDE VINTERSÄSONG3.10.2018 07:54Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Med verksamhetsåret 2017/18 bakom oss är jag stolt över att vi kan presentera ännu ett rekordår för SkiStar! Vi visar tillväxt i de flesta av våra verksamhetsgrenar. Valles vinterveckor i januari, lovperioderna, konferensverksamheten SkiStar Business samt SkiStarshop är alla starka bidrag till resultatförbättringen. Vårt erbjudande står starkt!

SkiStar's winter news: Unique venture set to take SkiStar's ski resort in Sälen to the top -Åre to host the Alpine World Ski Championships13.9.2018 11:42Pressmeddelande

Ski travel operator SkiStar is investing heavily to develop Hundfjället in Sälen into a world-class ski resort. Scandinavia's newest express lift will be making its debut this winter, while a new accommodation concept and a brand new international airport will be opening within a few years and making the resort completely unique. Other highlights this winter include a number of new developments for families with children and the FIS Alpine World Ski Championships in Åre.

SkiStars vinternyheter: Unik satsning i Sälen ska ta Hundfjället till toppen - Åre står värd för alpina VM13.9.2018 06:50Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar storsatsar för att utveckla Hundfjället i Sälen till en skidresort i världsklass. Redan nu i vinter är det premiär för Skandinaviens modernaste expresslift och inom några år öppnar ett nytt boendekoncept och en internationell flygplats som gör resmålet helt unikt. Andra höjdpunkter i vinter är ett flertal nyheter för barnfamiljer samt alpina världsmästerskapen i Åre.