Åres säsongsavslutning växer! + 33 % sålda SkiPass

Åres traditionella avslutningshelg, Winter Finale, ser ut att bli tidernas skidfest. Satsningen med musikfestivalen Åre Sessions och ett flertal heta artistnamn lockar rekordpublik och nu slår man förra årets rekord med en ökning på 33%* sålda SkiPass.

Poplära Icona Pop gästar Åre

- I SkiPasset under avslutningshelgen ingår en hel musikfestival med artister som bl a Icona Pop, Oscar Linnros, Rebecca & Fiona, Tove Styrke, Rakel, mfl. Att addera en hel musikfestival till SkiPasset är helt klart ett mervärde för våra gäster, säger Niclas Sjögren Bergdestinationschef SkiStar Åre.

Festivalen som redan första året 2017 blev en enorm succé är en ny satsning där musik- och skidkultur gifter sig lite extra – med långa ljusa dagar i skidbacken på dagtid och grymma konserter på kvällstid. Festivalen kommer göra nedslag på olika platser runtom i Åre – i skidbacken, på barer, på klubbar och på den större inomhusarenan på Holiday Club. Totalt kommer det handla om ett trettiotal artister, klubbar och DJ:s som på ett eller annat sätt tonsätter Åre under denna avslutningshelg. Förutom ett gediget skid- och nöjesutbud finns en hel del andra Åre Sessions-aktiviteter att ta del av.

- Vi är väldigt glada över det här fina samarbetet med Luger som verkligen uppskattas av våra gäster. Vi kunde inte drömma om att vi redan nu år två ökar så mycket som 33%* och då har helgen inte ens startat och vi väntar mycket besökare från närområden som Östersund, Sundsvall och Trondheim. Vi ser framemot att fortsätta denna resa och avsluta skidsäsongen på topp varje vinter, avslutar Niclas Sjögren Berg.

Line up Åre Sessions 2018 finns här >

Under Winter Finale i Åre är Åre Sessions en stor del tillsammans med Åre Ski Finals.

Öppet för skidåkning till 1 maj, mer om lift, pist och väder här

*SkiStar AB bokningsstatistik dagens datum avslutningshelgen i jämförelse med avslutningshelgen föregående år.

Poplära Icona Pop gästar Åre

Minnesvärda vinterupplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St. Johann & Hammarbybacken

SkiStar äger och driver Skandinaviens fem största alpina skidanläggningar: Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige, Hemsedal och Trysil i Norge samt St Johann in Tirol i Österrike och Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision är att skapa minnesvärda vinterupplevelser som den ledande operatören av europeiska alpindestinationer.

SkiStars skidorter är perfekta resmål för aktiva livsnjutare. Här kan familjer och vänner avnjuta härliga dagar i skidbackarna. Många har upptäckt glädjen med utförsåkning, men också vilken nytta en semester i skidbacken kan göra för att träna kroppen, ladda batterierna och för umgänget med nära och kära.

Välkommen till våra skidorter i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann in Tirol samt citybacken Hammarbybacken mitt i Stockholm!

Stort intresse för SkiStar Vacation Club i Åre som nu erbjuder bättre sovkomfort5.10.2018 10:26Pressmeddelande

SkiStar Vacation Club startades för nio år sedan i Lindvallen och har sedan dess utvecklat ett högkvalitativt, tryggt och flexibelt andelsägande av fjällnära boenden. Nu växer SkiStar Vacation Club genom öppning av nya boendet Åre Village. I samband med öppningen erbjuds skönare sömn genom personligt anpassad sovkomfort. Intresset har varit stort redan från säljstarten av Åre Village.

BÄSTA ÅRET NÅGONSIN – STORA FÖRHOPPNINGAR PÅ KOMMANDE VINTERSÄSONG3.10.2018 07:54Pressmeddelande

Som en kommentar till aktuellt läge i SkiStar säger VD Mats Årjes: Med verksamhetsåret 2017/18 bakom oss är jag stolt över att vi kan presentera ännu ett rekordår för SkiStar! Vi visar tillväxt i de flesta av våra verksamhetsgrenar. Valles vinterveckor i januari, lovperioderna, konferensverksamheten SkiStar Business samt SkiStarshop är alla starka bidrag till resultatförbättringen. Vårt erbjudande står starkt!

SkiStar's winter news: Unique venture set to take SkiStar's ski resort in Sälen to the top -Åre to host the Alpine World Ski Championships13.9.2018 11:42Pressmeddelande

Ski travel operator SkiStar is investing heavily to develop Hundfjället in Sälen into a world-class ski resort. Scandinavia's newest express lift will be making its debut this winter, while a new accommodation concept and a brand new international airport will be opening within a few years and making the resort completely unique. Other highlights this winter include a number of new developments for families with children and the FIS Alpine World Ski Championships in Åre.

SkiStars vinternyheter: Unik satsning i Sälen ska ta Hundfjället till toppen - Åre står värd för alpina VM13.9.2018 06:50Pressmeddelande

Skidreseföretaget SkiStar storsatsar för att utveckla Hundfjället i Sälen till en skidresort i världsklass. Redan nu i vinter är det premiär för Skandinaviens modernaste expresslift och inom några år öppnar ett nytt boendekoncept och en internationell flygplats som gör resmålet helt unikt. Andra höjdpunkter i vinter är ett flertal nyheter för barnfamiljer samt alpina världsmästerskapen i Åre.