UMO.se

Årets julkalender från UMO - inlästa sexnoveller

Sajten UMO.se erbjuder sexnoveller som alternativ till porr. Sexnovellerna är skrivna av unga, handlar om unga och är inlästa av unga. Förutom att vara upphetsande ska de ge en mer realistisk bild av sex. Under december släpper UMO för första gången en julkalender med sexnoveller för unga.

På torsdag den 1 december öppnar vi första luckan i sajten UMO:s julkalender. Då kan man lyssna på den inlästa sexnovellen ”Filmkvällen slutade med sex” som har röstats fram av besökarna på UMO.se. Illustrationer är framtagna exklusivt för produktionen.

UMO.se har runt 800 000 besök i månaden och sidorna med sexnoveller är bland de mest besökta på sajten. Många av de frågor unga ställer till UMO handlar om porr. Det kan handla om att man oroar sig för att man tittar för mycket, att man vill sluta titta, att man har förväntningar på sig att ha sex som de har i porrfilmer, att man vill ha tips på porr utan våld eller att man mår dåligt och inte kan sluta tänka på något obehaglig man har sett.

- Våra sexnovellers primära syfte är att vara upphetsande och funka som ett alternativ till porr, säger Idji Maciel, redaktör på UMO.se. Men som en bonus tror jag att de också ger unga en mer realistisk bild av sex. Till exempel hur samtycke kan funka, hur man läser av någon annans signaler, hur man gör det skönt för någon annan och hur man kan visa någon vad man själv tycker är skönt.

Inlästa sexnoveller är ett populärt och växande fenomen. Många ljudbokstjänster erbjuder erotiska ljudböcker, på Youtube är det populärt att lyssna på ljud där någon stönar och det finns appar som erbjuder inläst ”erotica”.

Det som skiljer UMO:s sexnoveller från många andra är att inget som beskrivs skulle vara olagligt om det hände i verkligheten och att sexet som beskrivs sker med samtycke.

- UMO.se finansieras av alla Sveriges Regioner och vårt uppdrag är att stärka unga i frågor om sex, hälsa och relationer. Som komplement till våra faktatexter om sex tycker jag att sexnoveller verkligen gör just det, säger Idji Maciel.

Lucköppning kommer att ske på Instagram men sexnovellerna publiceras även på UMO.se, Youtube, Spotify och i poddappar.

Datum för publicering:

• 1 dec: Filmkvällen slutade med sex
  • 6 dec: Gnid och sug på stranden med barndomskompisen
  • 9 dec: Vi saxar oss till orgasm
  • 12 dec: Vi började med att duscha tillsammans.
  • 14:e dec: Hon smekte mina bröst i omklädningsrummet
  • 16:e dec: Min bisexuella trekant
  • 19:e dec: Vi runkade av varandra på scoutlägret
  • 21:a dec: Så vill jag att första gången ska vara
  • 24:e dec: Min önskedröm om gruppsex i omklädningsrummet

UMO.se
Hornsgatan 20

UMO.se är en webbplats om sex, hälsa och relationer för unga mellan 13 och 25 år. UMO.se är det självklara valet när unga söker information och dialog om kroppen, sex, relationer, psykisk hälsa, alkohol och droger, självkänsla och mycket annat. Det är de ungas perspektiv som står i fokus, ungas möjlighet att med kunskap skapa ett större handlingsutrymme för att fatta bra beslut om saker som rör det som känns viktigt i livet och som påverkar den egna hälsan.

UMO.se är en trygg plats där innehållet är faktagranskat och kvalitetssäkrat i flera led. Verksamheten drivs utan kommersiella intressen och därför finns ingen reklam eller sponsring på webbplatsen.

UMO.se drivs av Inera AB på uppdrag av alla Sveriges regioner.

Följ UMO.se

Senaste pressmeddelandena från UMO.se

Sexnoveller är UMO:s julklapp till unga!15.12.2020 09:36:30 CET | Pressmeddelande

Torsdag 17 december klockan 10 blir det paketöppning i sociala medier när UMO presenterar elva nya sexnoveller. Novellerna har kommit in genom en tävling där unga själva har skrivit och skickat in sina bidrag. Åtta av novellerna är också inspelade och går att lyssna på som podd. Sexnoveller är bland det mest lästa och lyssnade på UMO.se. Kanske blir de ännu populärare nu när vi ska hålla fysisk distans till andra.