Årets midsommarmat 2019

Livsmedelshandlarna lanserar 2019 års midsommarmat. Årets midsommarmat är på många sätt en självklar höjdpunkt som kan vara den rätt på midsommarbordet som smäller högst. Såväl gamla som unga älskar den och den finns i många former och smaker och numer även vegansk. Det senaste året har populariteten ökat på många håll i landet och inte minst i Linköping och Malmö har det på sistone varit uppmärksammade serveringar. Årets midsommarmat 2019 är …

Det är inte Norge som är den sista Sovjetstaten4.9.2019 08:00:00 CESTBlogginlägg

”Vi låtsas jobba och de låtsas betala vår lön. På så sätt kan vi upprätthålla bilden av att vårt samhälle fungerar”. Med de orden sammanfattade en person hur man i Sovjetunionen strävade på med att klara vardagen. Man byggde upp två parallella verkligheter. Den ena var den man pratade om och den andra var den man levde i. På så sätt man konflikter som ändå inte ledde till något. Vår gamle minister Björn Rosengren kallade Norge för den sista Sovjetstaten, men det är inte sant. Det är Sverige. Vi har de senaste åren blivit allt skickligare på att bygga upp parallella verkligheter som passar våra syften. Här följer några exempel. - Ingen förnekar att utmaningarna inom hållbarheten är mycket stora och att det finns behov av stora reformer för att lösa framför allt energifrågorna. Vad gör man då i Sverige. Jo, man pratar plastpåsar, vilket är ett försumbart problem i samhället. Istället för att exportera svensk insamling och återvinningsteknik, pratar politiker om skatt och förbud, skatt oc