Årets smartaste bilköp: Renault Megane E-Tech 100% Electric

Riksförbundet M Sverige har utsett Renault Megane E-Tech 100% Electric till den mest kompletta elbilen för familjen av i dag.

– Renault Megane E-Tech Electric är en mycket prisvärd elbil som är årets smartaste bilköp. Bilen är både underhållande att köra och komfortabel att åka i. Med fem stjärnor i Euro NCAPs krocktest är den dessutom en väldigt säker bil, säger Heléne Lilja, chef kommunikation och samhälle på Riksförbundet M Sverige.

Renault Megane E-Tech Electric är ensam om att erbjuda premiumbilsteknik, som ett infotainment-system från Google, i en lägre elbilsprisklass. Dessutom är batteriet smart konstruerat vilket gör bilen lätt för att vara en elbil.

– Det är en toppmodern bil med användarvänliga funktioner och smarta finesser. Renault var tidiga på att erbjuda laddbara bilar till överkomliga priser och fortsätter att utvecklas på detta område, säger Heléne Lilja.

08-690 38 00https://msverige.se

Riksförbundet M Sverige är med 70 000 medlemmar Sveriges största konsumentorganisation för bilister och andra trafikanter. Under sin 100 år långa historia har organisationen gett sina medlemmar stöd, råd och inspiration för säkrare och roligare bilresor. M Sverige arbetar för en hållbar, säker och tillgänglig mobilitet. Samtidigt fortsätter engagemanget för trafiksäkerhet och bilkonsumenters rättigheter.

Fem tips inför verkstadsbesöket5.12.2022 13:00:00 CET | Pressmeddelande

Bilar blir allt mer tekniskt avancerade. Det kan också krävas programmering och tillgång till digitala verktyg för att åtgärda en del fel. Därför förlitar sig de flesta konsumenter på verkstädernas kompetens i fråga om underhåll och reparationer. Även om man inte behöver anta att det ska uppstå problem vid verkstadsbesöket finns några grundläggande råd som kan göra att man undviker de vanligaste fallgroparna och problemen.

Finansbolag ökar leasingavgifter utan att ge besked på förhand30.11.2022 13:00:00 CET | Pressmeddelande

De flesta som har bil genom ett privatleasingavtal har den senaste tiden sett hur månadsavgiften höjts i takt med höjda räntor i allmänhet. Missnöjet bland leasingkunder ökar alltmer eftersom många antagit att månadskostnaden varit fast eller inte förväntat sig en så stor höjning. Anmälningarna till Allmänna Reklamationsnämnden, ARN, om privatleasing har ökat med flera hundra procent.