Årets smartaste bilköp: Skoda Enyaq iV

Riksförbundet M Sverige har utsett Skoda Enyaq till den mest kompletta elbilen för familjen i dag.

–Skoda Enyaq iV är en rymlig, säker och bekväm elbil som gör övergången till elektrifierat både rolig och enkel för familjen. Den är en trygg investering för en utsläppsfri framtida mobilitet, säger Heléne Lilja, chef kommunikation och samhälle på Riksförbundet M Sverige.

Skoda Enyaq är en helt utsläppsfri batterielbil med lång räckvidd, generösa utrymmen, smarta och lättanvända funktioner samt högsta säkerhet. Interiören kombinerar toppmodern teknik med en logisk och användarvänlig förarmiljö. Standardutrustningen är hög och Enyaq har både generöst med säkerhetsfunktioner och smarta lösningar för att förenkla vardagen.

Övergången till en utsläppsfri bil blir rolig eftersom Enyaq erbjuder en trevlig körupplevelse och god komfort.

– Skoda Enyaq är en dyr bil att köpa, men med låga drifts- och ägandekostnader samt tre års nybilsgaranti är den en god investering. En investering för ett roligt, säkert och utsläppsfritt billiv för familjen. Det är därför vi utser den till Årets smartaste bilköp 2021, säger Heléne Lilja.

Riksförbundet M Sverige är med 90 000 medlemmar Sveriges största konsumentorganisation för bilister och andra trafikanter. Under sin nästan 100 år långa historia har organisationen gett sina medlemmar stöd, råd och inspiration för säkrare och roligare bilresor. M Sverige arbetar för en hållbar, säker och tillgänglig mobilitet. Samtidigt fortsätter engagemanget för trafiksäkerhet och bilkonsumenters rättigheter.

M Sverige varnar för oseriösa försäkringsavtal6.10.2021 05:50:00 CEST | Pressmeddelande

Det Hongkongregistrerade företaget Svenskt Fordonsskydd påstår sig erbjuda bilägare förlängning av bilens fabriksgaranti när den har gått ut. Den bilägare som nappar på erbjudandet riskerar att fastna i ett innehållslöst och dyrt avtal som dessutom förnyas automatiskt vid utebliven uppsägning. Konsumentverket har fört upp företaget på sin varningslista efter att ha mottagit över 800 anmälningar om vilseledande marknadsföring sedan början av 2020.