ÅRETS SOMMARTURNÉ - ROLANDZ ger sig ut på FULDANS TOUR 2018

Den mest framgångsrika händelsen från Karlskoga, efter Bofors Järnbruk, ger sig äntligen ut på turné igen! Efter den formidabla succén i Melodifestivalen har grabbarna i bandet legat i hårdträning för att möta ett soligt sommarsverige. Bussen är tvättad, kostymen är struken och håret på trummis-Robban är om möjligt ännu större. Framförallt kommer det att glittras, paljettas och sprakas till ett jädra hålligång!

2Entertain - part of Moment Group

Över 1000 mil på vägarna ska avverkas och frontfiguren Roland Järverup hoppas innerligt att det någonstans, i en bussficka, ska stå en fager mö som äntligen vill ta hans hand.

ROLANDZ består av Roland Järverup (Robert Gustafsson) på sång, Ludvig Olin – Klaviatur, Niclas Arn – bas, Robert Olsson – trummor och Peter Tiverman – gitarr

Turnén har premiär i Umeå 5 juli och avslutas på Eksjö Stadsfest 24 aug. Totalt blir det 17 stop innan man parkerar bussen.

Med andra ord så blir det mycket ROLANDZ och mycket FULDANS i sommar!

Turnéplan Fuldans Tour 2018

christian.iwung@2entertain.com

Robert Gustafsson Management:
regina.hedman@robertgustafsson.se

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten showtic.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.