Årets stora konfirmationsfest - Tjuvjakt i Domkyrkan

Alla åttor i Västerås är inbjudna till en stor konfirmationsfest i och utanför Västerås domkyrka. Kvällens huvudakt är Tjuvjakt. Foto: Emilmedia

Snart drar höstens konfirmationsgrupper igång och för att kicka igång det hela anordnas en stor konfirmationsfest torsdagen den 30 augusti i och utanför Västerås domkyrka, dit alla Västerås ungdomar födda 2004 är inbjudna.

På plats finns konfirmandledare och –assistenter för att besvara frågor om konfirmation och hjälpa till med anmälan till någon av höstens 20-tal grupper. Under kvällen råder dessutom festivalstämning utanför domkyrkan, med bland annat möjlighet att spela human fussball, käka både popcorn och go’fika och se Fridlyst uppträda.
För att se kvällens huvudakt Tjuvjakt inne i domkyrkan krävs inträdesarmband, som skickats hem till ungdomarna per post.

För den som är nyfiken på konfirmation finns ett gediget utbud av grupper och teman att välja mellan. Varför inte kombinera din konfirmationstid med till exempel gaming eller skidläger?

Alla grupper hittar du på www.intesomdutror.se