Årevägen vid Nationalarenan stängs av i förebyggande syfte

Från och med 10.00 till 19.00 torsdag 14 februari 2019 stängs Årevägen från Kabinbanevägen till Kallströms väg av för allmän trafik. Det är en förebyggande åtgärd för att kunna transportera personal och åkare i händelse av hårt väder.

Vägen mellan Kallströmsväg och Kabinbanevägen stängs av.

För trafikanter som kommer från Duved längs Årevägen och ska in i Åre by kan ta Kallströms väg till E14 och köra ner vid Kabinbanan. Trafikanter som kommer längs Årevägen i riktning mot Duved rekommenderas att köra upp på E14 via Stationsvägen eller Kabinbanevägen.

Endast fordon med tillstånd kan nyttja vägsträckan.

Har du frågor? Kontakta oss på info@are2019.com

Vägen mellan Kallströmsväg och Kabinbanevägen stängs av.