Ärkebiskopen programledare i Karlavagnen

Ärkebiskop Antje Jackelén är en av programledarna i årets upplaga av Karlavagnen Sommarkväll i Sveriges Radio P4. Måndagen den 26 juni kan lyssnarna samtala med ärkebiskopen om hur deras tro ser ut.

Den 26 juni är ärkebiskop Antje Jackelén programledare i Karlavagnen i P4.

– Vi har alla olika tankar och erfarenheter av tro, och att dela dessa är givande. I Sverige sägs det ibland att tro är något privat, men den påverkar ju hela livet. Tro är personlig snarare än privat, säger ärkebiskop Antje som är en av årets debutanter i programledarrollen.

Det är sjätte året i rad som Karlavagnen leds av ett antal kända svenskar som samtalar med lyssnarna om ämnen som programledarna själva valt och som är angelägna för dem. I år är det hela 27 programledare, varav 24 debutanter.

Karlavagnen Sommarkväll sänds i P4 från den 12 juni till och med den 18 augusti kl. 21.40-00.00. Programmen sänds direkt på Sveriges Radios webbplats och Sveriges Radio Play, men kan också höras i efterhand.

Läs mer på Sveriges Radios webbplats