Arla Foods bokslut för 2020 presenteras

Torsdag den 11 februari 2021 presenteras Arla Foods bokslut för 2020.

Tider den 11 februari:

Kl 08:00 Pressmeddelande

Kl 10:00 Streamad presskonferens med CEO Peder Tuborgh, CFO Torben Dahl Nyholm och Arlas ordförande Jan Toft Nørgaard

Föranmälan och ackreditering av journalister till presskonferensen görs till erik.bratthall@arlafoods.com

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 700 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.

Arla uppmuntrar mjölkbönder att producera mer grön el4.5.2021 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu sluter Arla kretsloppet genom att börja köpa garantier för förnybar el till mejeriverksamheten direkt från sina ägare. Många av de mjölkbönder som äger kooperativet Arla har redan i dag till exempel solceller eller vindkraft för att producera grön el till den egna gården och till elnätet. På det sättet får bonden ett bättre pris, utan mellanhänder, och mejerikooperativet direkt tillgång till mer grön el.

Arlabönder har byggt upp unik klimatdatabas från mjölkgårdar för mer träffsäkra klimatåtgärder26.4.2021 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

Arlas klimatberäkningsprogram är ett av de största klimatinitiativen på mjölkgårdar i världen. Data från klimatberäkningarna, som har genomförts i sju länder och verifierats av externa rådgivare, har samlats i en databas som ger en unik möjlighet till att utforma träffsäkra åtgärder. De första resultaten bekräftar att Arlabönderna redan är bland de mest klimateffektiva mjölkbönderna i världen. Det ger också Arlabönderna verktyg för att ytterligare minska utsläppen av växthusgaser på sina gårdar under det kommande decenniet.