Arla lanserar desserter för extra lyx i vardagen

Snart lanseras ljuvliga dessertnyheter från Arla – Dreamy Dessert Crème brûlée och Dreamy Dessert Pannacotta. Desserterna kommer i tre olika smaker och passar perfekt för att lyxa till vardagen eller att bjuda på efter en middag med vänner och familj.

Dreamy Dessert Pannacotta är en len puddingdessert som kommer i två varianter: Pannacotta mango & passionsfrukt samt Pannacotta björnbär & svarta vinbär. Häll bara frukt- eller bärsåsen över pannacottan vid servering – enklare blir det inte.

Dreamy Dessert Crème brûlée är en lyxig liten dessert med råsocker på toppen som karamelliseras vid tillagning. Förbereds snabbt och enkelt i ugnen med grillfunktion på 250 grader i några minuter. Servera och njut.

"Våra nya desserter passar utmärkt att alltid ha i kylskåpet för att ta fram när man blir sugen på något extra lyxigt i vardagen eller efter en härlig middag i goda vänners lag. De förbereds på nolltid och lämnar inte någon besviken", säger Magdalena Falk, Brand Manager, Arla Foods.

Dreamy Dessert är Arlas nya varumärke för desserter och kommer även innefatta Arlas sortiment av vaniljsås samt smaksatt Kesella®.

Arla Dreamy Dessert finns i butik från vecka 7, 2022.

Magdalena Falk, Brand Manager, Arla Foods
E-mail: mafal1@arlafoods.com