Arla lanserar desserter för extra lyx i vardagen

Snart lanseras ljuvliga dessertnyheter från Arla – Dreamy Dessert Crème brûlée och Dreamy Dessert Pannacotta. Desserterna kommer i tre olika smaker och passar perfekt för att lyxa till vardagen eller att bjuda på efter en middag med vänner och familj.

Dreamy Dessert Pannacotta är en len puddingdessert som kommer i två varianter: Pannacotta mango & passionsfrukt samt Pannacotta björnbär & svarta vinbär. Häll bara frukt- eller bärsåsen över pannacottan vid servering – enklare blir det inte.

Dreamy Dessert Crème brûlée är en lyxig liten dessert med råsocker på toppen som karamelliseras vid tillagning. Förbereds snabbt och enkelt i ugnen med grillfunktion på 250 grader i några minuter. Servera och njut.

"Våra nya desserter passar utmärkt att alltid ha i kylskåpet för att ta fram när man blir sugen på något extra lyxigt i vardagen eller efter en härlig middag i goda vänners lag. De förbereds på nolltid och lämnar inte någon besviken", säger Magdalena Falk, Brand Manager, Arla Foods.

Dreamy Dessert är Arlas nya varumärke för desserter och kommer även innefatta Arlas sortiment av vaniljsås samt smaksatt Kesella®.

Arla Dreamy Dessert finns i butik från vecka 7, 2022.

Magdalena Falk, Brand Manager, Arla Foods
E-mail: mafal1@arlafoods.com

ARLA Dreamy Dessert Creme Brulee
ARLA Dreamy Dessert Creme Brulee
ARLA Dreamy Dessert Pannacotta Mango Passionsfrukt
ARLA Dreamy Dessert Pannacotta Mango Passionsfrukt
ARLA Dreamy Dessert Pannacotta Björnbär Svarta vinbär
ARLA Dreamy Dessert Pannacotta Björnbär Svarta vinbär

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 8 900 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt älskade varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. I dag har Arla 12 mejerier i Sverige som drivs till 100% på grön el och alla egna tunga transporter är fossilfria.

Energiministern på plats i Jönköping när Arla tar ännu ett steg mot fossilfrihet18.5.2022 14:31:58 CEST | Pressmeddelande

Under förmiddagen invigdes den nya flispannan som ger energi till Arlas mejeriproduktion i Jönköping. Med den nya bioenergianläggningen blir mejeriet nästintill fossilfritt. Flispannan är ett samarbete med Jönköping Energi som investerat i och säkerställer den dagliga produktionen. Arla tar på så vis ytterligare ett steg mot att sänka utsläppen och att fasa ut fossila energikällor.

Arla Familjefavoriter Humlan – en ekologisk ost som gör livet lättare för pollinerare28.4.2022 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu lanserar Arla hårdosten Humlan; ett ekologiskt tillskott i populära serien Familjefavoriter med prisvärda och milda ostar som passar hela familjen. Utöver att vara en välsmakande hårdost gör Humlan det enkelt och mer tillgängligt för fler konsumenter att välja ett ekologiskt alternativ i matbutiken. I samband med lanseringen av osten vill Arla lyfta pollinerares betydelse för biologisk mångfald samt uppmuntra konsumenter att hjälpa pollinerare med enkla tips och inspiration. Humlan finns i de flesta butiker från vecka 19.