Arla lanserar Laktosfri Yoghurt i större förpackning

Nu blir det mer av det goda! Arla lanserar sin laktosfria yoghurt i en större 1,5 liters förpackning. Den milda och krämiga yoghurten kommer i smakerna vanilj och naturell. Den nya förpackningen lanseras under tidig vår med ny design och passar perfekt för de som inte kan få nog av den krämiga yoghurten.

Oavsett om du är på jakt efter en bra start på dagen eller ett gott mellanmål är laktosfri yoghurt ett utmärkt val. Arlas laktosfria yoghurt kompromissar varken med smak eller krämighet. I den nya förpackningen är det mer av det goda i en ny design. Ät den som den är eller kombinera den med din favorit av müsli, frukt, bär eller som bas i smoothien.

"Det finns idag en ökad efterfrågan på våra större format och laktosfri yoghurt har ökat kraftigt de senaste åren. Med våra två nya 1,5 liters förpackningar har vi möjlighet att kombinera detta och ge konsumenterna precis vad de vill ha", säger Tsvetina Kirova, Brand Manager, Arla Foods.

Arla Laktosfri Naturell yoghurt och Arla Laktosfri Vaniljyoghurt lanseras nu i större förpackning (1,5L) och görs på mjölk från svenska gårdar. 1,5L förpackningen är perfekt för hela familjen.

Arla Laktosfri Naturell yoghurt och Arla Laktosfri Vaniljyoghurt finns i butik från och med vecka 8.

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 700 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.