Arla lanserar ny Mini-yoghurt
Nu gör en efterlängtad nyhet entré i yoghurt-hyllan när Arla släpper en naturell mini-yoghurt med låg fetthalt 0,1 %, som inte kompromissar med vare sig smak eller krämig konsistens. Mini-yoghurten kommer lagom till vårens intåg och passar utmärkt både till mellanmålet och frukosten. Perfekt när man är sugen på något gott!

Oavsett om du är på jakt efter en bra start på dagen eller extra mellanmål på eftermiddagen är yoghurt ett utmärkt val. Nu lanserar Arla en ny naturell Mini-yoghurt som har riktigt låg fetthalt, bara 0.1% fett. Utan att kompromissa med vare sig smak eller krämighet. Den nya yoghurten innehåller enbart 37 kcal per 100 milliliter. Ät den som den är eller kombinera den gärna med müsli, flingor, frukt eller bär.
"Det finns idag en ökad efterfrågan på yoghurt med låg fetthalt. Just nu är sortimentet för naturell yoghurt med en lägre fetthalt fortfarande väldigt litet och växer nu med vår nya Mini-yoghurt, vilket känns jättekul. Mini-yoghurt ett perfekt val när du vill äta ett bra mellanmål utan att behöva göra avkall på den goda smaken", säger Tsvetina Kirova, Brand Manager, Arla Foods.
Arla Ko Mini yoghurt med 0.1% fett produceras på Arlas mejeri i Linköping. Produkten görs enbart på mjölk från svenska gårdar precis som alla andra produkter från Arla Ko.
Nyckelord
Kontakter
Sandra ErikssonPressekreterare Arla Sverige
Tel:070-88 44 290sandra.eriksson@arlafoods.comBilder
Dokument
Om
Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 700 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Arla peppar barn och unga till mer rörelse2.3.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande
I ett nytt samarbete mellan Arla och Generation Pep ska barn och unga inspireras till mer rörelse i vardagen. Under mars månad beräknas 4,2 miljoner personer att nås av tips på roliga aktiviteter på mjölkbaksidorna.
Yoggi flyttar ut ur kylskåpet för att sätta färg på hem och hus1.3.2021 12:00:00 CET | Pressmeddelande
I år fyller Yoggi 50 år, något som firas med en unik samarbetskollektion framtagen av Yoggi och Nordsjö. Med kollektionen vill Yoggi och Nordsjö, två varumärken som båda är mångåriga och omtyckta inslag i våra hem, uppmuntra till att våga tänka nytt och leva ut våra mest färgstarka färgdrömmar.
Arla Foods globala CSR-rapport1.3.2021 10:27:18 CET | Pressmeddelande
Idag har Arla Foods publicerat 2020 Corporate Responsibility Report.
264 miljoner euro till Arlabönderna25.2.2021 12:21:38 CET | Pressmeddelande
På Arlas representantskapsmöte röstade ledamöterna på onsdagen ja till styrelsens förslag om en efterlikvid på 17,6 öre per kilo mjölk till alla Arlabönder. Det betyder att 264 miljoner euro går till Arlas ägare, mjölkbönderna, som efterlikvid, ränta och individuell konsolidering.
Arla lanserar Laktosfri Yoghurt i större förpackning22.2.2021 16:36:06 CET | Pressmeddelande
Nu blir det mer av det goda! Arla lanserar sin laktosfria yoghurt i en större 1,5 liters förpackning. Den milda och krämiga yoghurten kommer i smakerna vanilj och naturell. Den nya förpackningen lanseras under tidig vår med ny design och passar perfekt för de som inte kan få nog av den krämiga yoghurten.
Mjölk inte bara till bords - många tar en stärkande slurk direkt ur paketet18.2.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Var femte svensk dricker mjölk direkt ur paketet, sex procent gör det i smyg. Män i dubbelt så stor utsträckning som kvinnor. För mjölken i sig är det inga större problem, men man bör undvika att ta en slurk ur paketet om det finns risk att man bär på smitta.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum