Arla lanserar ny Mini-yoghurt

Nu gör en efterlängtad nyhet entré i yoghurt-hyllan när Arla släpper en naturell mini-yoghurt med låg fetthalt 0,1 %, som inte kompromissar med vare sig smak eller krämig konsistens. Mini-yoghurten kommer lagom till vårens intåg och passar utmärkt både till mellanmålet och frukosten. Perfekt när man är sugen på något gott!

Oavsett om du är på jakt efter en bra start på dagen eller extra mellanmål på eftermiddagen är yoghurt ett utmärkt val. Nu lanserar Arla en ny naturell Mini-yoghurt som har riktigt låg fetthalt, bara 0.1% fett. Utan att kompromissa med vare sig smak eller krämighet. Den nya yoghurten innehåller enbart 37 kcal per 100 milliliter. Ät den som den är eller kombinera den gärna med müsli, flingor, frukt eller bär.

"Det finns idag en ökad efterfrågan på yoghurt med låg fetthalt. Just nu är sortimentet för naturell yoghurt med en lägre fetthalt fortfarande väldigt litet och växer nu med vår nya Mini-yoghurt, vilket känns jättekul. Mini-yoghurt ett perfekt val när du vill äta ett bra mellanmål utan att behöva göra avkall på den goda smaken", säger Tsvetina Kirova, Brand Manager, Arla Foods.

Arla Ko Mini yoghurt med 0.1% fett produceras på Arlas mejeri i Linköping. Produkten görs enbart på mjölk från svenska gårdar precis som alla andra produkter från Arla Ko.

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 700 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.