Arla lanserar superkrämiga yoghurtnyheter

Mättande och goda mellanmål står högt på önskelistan hos konsumenter och många är på jakt efter nya alternativ. Nu lanserar Arla fyra superkrämiga yoghurtnyheter som passar perfekt till sommarens mellanmål och frukostar.

När inspirationen tryter och sommarens nöjen lockar vill många ha något gott, snabbt och mättande. Då är en krämig yoghurt ett bra val – uppfriskande i värmen och enkelt att variera. Nya Arla® Grekisk yoghurt är tillverkad på traditionellt sätt men med en modern krämighet som känns len och fyllig.

Med smakerna naturell, jordgubb och citron finns en yoghurt för alla, enkel att avnjutas som den är eller tillsammans med säsongens frukter och bär i en bowl eller smoothie. Praktiska enkiloshinkar för naturell- och jordgubbssmakerna passar perfekt för frukost eller mellanmål hemma, medan citronyoghurten kommer i en behändig bägare att ha med sig på språng.

–    Unga konsumenter efterfrågar en yoghurt som både känns hälsosam och smakar gott, och många upplever att alternativen som finns idag är för sträva eller rinniga. För dem har vi tagit fram en riktigt krämig och len yoghurt som är lätt att variera med favorittillbehören eller äta precis som den är, säger Caroline Arentoft, Brand Manager Arla® Grekisk yoghurt.

Produkterna finns i butik från vecka 19, 2021. Rekommenderade cirkapriser:

• Arla® Grekisk yoghurt naturell 10 %: 27,90 kr för 1000g
  • Arla® Grekisk yoghurt naturell 0 %: 27,90 kr för 1000g
  • Arla® Grekisk yoghurt jordgubb 0 %: 29,90 kr för 1000g
  • Arla® Grekisk yoghurt citron 0 %: 9,95 kr för 200g

Sedan tidigare finns Arla® Grekisk yoghurt naturell med müsli (rek cirkapris 13,95 kr, 188g) som nu får en ny design.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Linda Kirsebom, linda.kirsebom@prat.se

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 400 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt älskade varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. I dag har Arla 12 mejerier i Sverige som drivs till 100% på grön el och alla egna tunga transporter är fossilfria.

Arla vässar klimatplanen – SBTi godkänner 1,5-gradersmålet11.1.2022 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Med planer på att gå över till fossilfria lastbilar, förnybar el och lågenergilösningar på alla marknader skalar bondeägda mejerikoncernen Arla Foods upp verksamhetens klimatmål från 30 till 63 procent. Science Based Targets-initiativet godkänner det nya målet och bedömer att det överensstämmer med de minskningar som krävs för att begränsa den globala uppvärmningen till 1,5 °C i enlighet med Parisavtalet.

Nära var femte barnfamilj ser inte fram emot jul med släkten21.12.2021 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Mindre pandemirestriktioner kring jul kommer med delad entusiasm. En undersökning från Arla visar att nära var femte barnfamilj inte ser fram emot jul med släkten, och tyckte det var skönt att slippa stressen förra året. I år är barnfamiljer som ska fira jul betydligt mer benägna att handla julmaten online än de som inte har barn, vilket kan underlätta den mer sociala jul många nu har framför sig. Smöret till bakningen, mjölken i och till risgrynsgröten och julosten till julbordet hör till de viktigaste inköpen bland de som firar jul.