Arla lanserar superkrämiga yoghurtnyheter

Mättande och goda mellanmål står högt på önskelistan hos konsumenter och många är på jakt efter nya alternativ. Nu lanserar Arla fyra superkrämiga yoghurtnyheter som passar perfekt till sommarens mellanmål och frukostar.

När inspirationen tryter och sommarens nöjen lockar vill många ha något gott, snabbt och mättande. Då är en krämig yoghurt ett bra val – uppfriskande i värmen och enkelt att variera. Nya Arla® Grekisk yoghurt är tillverkad på traditionellt sätt men med en modern krämighet som känns len och fyllig.

Med smakerna naturell, jordgubb och citron finns en yoghurt för alla, enkel att avnjutas som den är eller tillsammans med säsongens frukter och bär i en bowl eller smoothie. Praktiska enkiloshinkar för naturell- och jordgubbssmakerna passar perfekt för frukost eller mellanmål hemma, medan citronyoghurten kommer i en behändig bägare att ha med sig på språng.

–    Unga konsumenter efterfrågar en yoghurt som både känns hälsosam och smakar gott, och många upplever att alternativen som finns idag är för sträva eller rinniga. För dem har vi tagit fram en riktigt krämig och len yoghurt som är lätt att variera med favorittillbehören eller äta precis som den är, säger Caroline Arentoft, Brand Manager Arla® Grekisk yoghurt.

Produkterna finns i butik från vecka 19, 2021. Rekommenderade cirkapriser:

• Arla® Grekisk yoghurt naturell 10 %: 27,90 kr för 1000g
  • Arla® Grekisk yoghurt naturell 0 %: 27,90 kr för 1000g
  • Arla® Grekisk yoghurt jordgubb 0 %: 29,90 kr för 1000g
  • Arla® Grekisk yoghurt citron 0 %: 9,95 kr för 200g

Sedan tidigare finns Arla® Grekisk yoghurt naturell med müsli (rek cirkapris 13,95 kr, 188g) som nu får en ny design.

För mer information, högupplösta bilder och produktprover, kontakta:
Linda Kirsebom, linda.kirsebom@prat.se

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 9 700 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.

Arla bygger mjölkgård i Nigeria – stöttar den lokala mjölkproduktionen17.6.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Det bondeägda mejerikooperativet Arla Foods ska bygga en toppmodern kommersiell mjölkgård i norra Nigeria. Gården kommer även att erbjuda utbildning och stöd till upp emot 1 000 lokala mjölkbönder som en del i Arlas långsiktiga arbete för att skapa offentlig-privata partnerskap. Detta främjar i sin tur den nigerianska mejerisektorns utveckling och landets strävan att öka den lokala livsmedelsproduktionen.