Arla® Mild Kvarg får uppdaterad design och en ny somrig smak i portföljen

Nu uppdaterar Arla designen på sina Mild Kvarg-produkter och lanserar en ny fruktig smak till portföljen – Persika Passion. Alla produkter är proteinrika, har låg fetthalt och innehåller inget tillsatt socker. Den nya smaken Persika Passion och den uppdaterade produktdesignen finns i butik från och med vecka 19

Arla® Mild Kvarg är en krämig kvarg med ett högt proteininnehåll, låg fetthalt och helt utan tillsatt socker. För den som tränar mycket och vill ha ett högt proteinintag kan Arla® Mild Kvarg vara ett bra val. Produkterna kan ätas som de är, eller toppas med frukt, nötter, bär och liknande – och passar lika bra till frukost som till mellanmål eller i samband med träning. Nu finns Arla® Mild Kvarg i fem smaker med den senaste fruktiga nyheten Persika Passion. Hela produktportföljen får också en uppdaterad design.

"Vi ville uppdatera designen på produkterna i Mild Kvarg-portföljen för en mer enhetlig och modern känsla som tilltalar konsumenterna, men med samma proteinrika och goda innehåll. Den nya smaken Persika Passion är vi riktigt stolta över! Det är en fruktig och fräsch smak som blivit allt mer populär och som vi ser ökad efterfrågan av", säger Caroline Arentoft, Brand Manager, Arla Sverige.

Sedan tidigare finns smakerna Naturell, Vanilj, Blåbär och Hallon i portföljen Arla® Mild Kvarg. Produkterna har ett högt proteininnehåll på mellan 9,5–11 g per 100 g, låg fetthalt (0,2 %), är fria från tillsatt socker och laktosfria.

Arla® Mild Kvarg Persika Passion finns i butik från vecka 19.

För mer information, kontakta:
Caroline Arentoft, Brand Manager, Arla Sverige
caare@arlafoods.com

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 8 900 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt älskade varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. I dag har Arla 12 mejerier i Sverige som drivs till 100% på grön el och alla egna tunga transporter är fossilfria.

Arla Familjefavoriter Humlan – en ekologisk ost som gör livet lättare för pollinerare28.4.2022 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu lanserar Arla hårdosten Humlan; ett ekologiskt tillskott i populära serien Familjefavoriter med prisvärda och milda ostar som passar hela familjen. Utöver att vara en välsmakande hårdost gör Humlan det enkelt och mer tillgängligt för fler konsumenter att välja ett ekologiskt alternativ i matbutiken. I samband med lanseringen av osten vill Arla lyfta pollinerares betydelse för biologisk mångfald samt uppmuntra konsumenter att hjälpa pollinerare med enkla tips och inspiration. Humlan finns i de flesta butiker från vecka 19.