Arla® Mild Kvarg får uppdaterad design och en ny somrig smak i portföljen

Nu uppdaterar Arla designen på sina Mild Kvarg-produkter och lanserar en ny fruktig smak till portföljen – Persika Passion. Alla produkter är proteinrika, har låg fetthalt och innehåller inget tillsatt socker. Den nya smaken Persika Passion och den uppdaterade produktdesignen finns i butik från och med vecka 19

Arla® Mild Kvarg är en krämig kvarg med ett högt proteininnehåll, låg fetthalt och helt utan tillsatt socker. För den som tränar mycket och vill ha ett högt proteinintag kan Arla® Mild Kvarg vara ett bra val. Produkterna kan ätas som de är, eller toppas med frukt, nötter, bär och liknande – och passar lika bra till frukost som till mellanmål eller i samband med träning. Nu finns Arla® Mild Kvarg i fem smaker med den senaste fruktiga nyheten Persika Passion. Hela produktportföljen får också en uppdaterad design.

"Vi ville uppdatera designen på produkterna i Mild Kvarg-portföljen för en mer enhetlig och modern känsla som tilltalar konsumenterna, men med samma proteinrika och goda innehåll. Den nya smaken Persika Passion är vi riktigt stolta över! Det är en fruktig och fräsch smak som blivit allt mer populär och som vi ser ökad efterfrågan av", säger Caroline Arentoft, Brand Manager, Arla Sverige.

Sedan tidigare finns smakerna Naturell, Vanilj, Blåbär och Hallon i portföljen Arla® Mild Kvarg. Produkterna har ett högt proteininnehåll på mellan 9,5–11 g per 100 g, låg fetthalt (0,2 %), är fria från tillsatt socker och laktosfria.

Arla® Mild Kvarg Persika Passion finns i butik från vecka 19.

För mer information, kontakta:
Caroline Arentoft, Brand Manager, Arla Sverige
caare@arlafoods.com