Arla startar Pucko Skidklubb

Arla lanserar Pucko Skidklubb, en relationsskapande och engagemangsdrivande plattform för alla som älskar Åre, fjälliv och skidåkning.

Arla drar igång kampanjen Pucko Skidklubb, en medlemsklubb som erbjuder sina medlemmar förmåner, erbjudanden och rabatter via företag verksamma i fjällen. Vi kallar dem Pucko Skidklubb Vänner och de består av en rad kända varumärken. Totalt är det 11 företag som slutit upp bakom Pucko Skidklubb.

För vem är Pucko Skidklubb?

Det spelar ingen roll om man är proffs eller nybörjare, om man föredrar alpint, snowboard eller längd så är Pucko Skidklubb rätt gäng att hänga med.

”Vi vill att en skidåkare skall känna att medlemskapet ger ett faktiskt mervärde. För att ta ett exempel; för en familj om två vuxna och två barn som hyr skidor, äter pizza en kväll och gör en aktivitet under sin veckovistelse i Åre så sparar familjen ca 2 000 kr” säger Helene Isander, Senior Commercial Manager på Arla.

Lansering i februari

Under februari rullar en nationell kampanj ut i 400 A-butiker som bland annat får stöd av sociala media och influencersamarbeten. Skidklubben har en kvalitativ och underhållande set up för att tillfredsställa en målgrupp med hög digital närvaro.

Genom att spela Pucko Skidspel på Pucko.se kan konsumenten vinna riktigt vassa premier bland annat från Åre Skidfabrik, Kang och Spektrum. Högsta pris är Puckos egna skidor till ett värde om 8990 kr. På Pucko.se får man löpande uppdaterade nyheter samt kan ta del av alla förmåner och rabatter.

Under sportlovsveckorna (v7-10) genomför vi Skidklubbsdagarna på Åre Torg där vi bjuder på Pucko från en coronaanpassad pop-up, pratar skidåkning och besökaren kan tävla om närmare 1500 olika priser.

Web                        pucko.se

Instagram              @puckosverige

Kontaktpersoner:

Helene Isander, Sr Commercial Manager, helene.isander@arlafoods.com, 076-8545518

-------------

Pucko - Kultförklarad klassiker som varit den självklara drycken till både fika och korv med bröd sedan 1954. är Erbjuder god chokladdryck för hela familjen i en rad olika smaker och förpackningsstorlekar.