SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

Aros Veterinärcentrum i Västerås är finalist i Årets Djurklinik

Aros Veterinärcentrum, Västerås är en av sex finalister till utmärkelsen Årets Djurklinik. Nästan 1100 personer har nominerat kliniker över hela landet. Nu har juryn valt ut sex finalister och det är upp till djurägarna att rösta fram Årets Djurklinik 2018.

- Otroligt roligt och smickrande! Det är åter igen ett kvitto på att vi jobbar på rätt sätt och att vi ska fortsätta framåt i den goda anda som vi påbörjat. Vi som jobbar här brinner verkligen för vårt arbete och att ha en god stämning på jobbet smittar av sig ut i hela företaget och till våra kunder säger Emma Odensten, Aros Veterinärcentrum.

Att Aros Veterinärcentrum blivit finalist betyder att kliniken arbetar mycket tillfredställande med kriterierna i det kvalitetssigill som branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård har beslutat om.Särskilt tungt väger kriterierna bemötande, delaktighet, prisinformation och tillgänglighet.

– Årets djurklinik är ett sätt att rikta ljuset mot det fina kvalitetsarbetet som sker hos våra medlemmar, främst med utgångspunkt i prisets kriterier. Alla fantastiska nomineringar som kommit in vittnar om ett mycket uppskattat arbete. Juryn har haft ett tufft jobb! säger Lena-Liisa Tengblad, vd SLA-Svensk Djursjukvård.

Övriga finalister är Smådjurskliniken Din Veterinär Helsingborg, Lunds Djursjukhus, Väsby Djursjukhus Upplands Väsby, Växjö Nya Djurklinik och Roslagens Smådjursklinik.

Branschorganisationen SLA-svensk Djursjukvård står bakom utmärkelsen. Juryn består av Torkel Ekman, leg veterinär och vice ordförande i Sveriges Veterinärmedicinska Sällskap, Hans Rosenberg, presstalesperson på Svenska Kennelklubben och Eva Poratvice ordförande i Sveriges Kattklubbars Riksförbund.

SÅ HÄR HAR DET GÅTT TILL

Närmare 1100 djurägare, medarbetare och andra nominerade kliniker runt om i hela landet till Årets djurklinik mellan den 1 februari – 18 februari via nomineringssidan på svenskdjursjukvard.se

Juryn utsåg sex finalister
Juryn gick igenom nomineringarna. De kliniker som fått bäst nomineringar fick möjlighet att utveckla för juryn hur de arbetar med kvalitet utifrån kriterierna. De sex som bäst kunde redogöra för detta gick vidare till finalomgången.

Alla kan vara med och rösta fram till 5 april 2018 på www.svenskdjursjukard.se
Idag öppnar röstningen. Alla kan vara med och rösta på vilken av de fem finalisterna som ska utses till Årets djurklinik 2018.

Vinnaren presenteras 10 april
Årets djurklinik 2018 presenteras den 10 april. Vinnaren kommer även att firas vid VeTa-dagarnas bankett i Malmö den 21 april.

SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

SLA är arbetsgivar- och branschorganisationen som företräder 4 000 medlemsföretag med närmare 30 000 anställda inom inom lantbruk, skogsbruk, djursjukvård, trädgårdsanläggning och golf.

Följ SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från SLA - Skogs- och Lantarbetsgivareförbundet

Väsby Djursjukhus är Årets djurklinik 201810.4.2018 21:16Pressmeddelande

- Så roligt och smickrande! Det är inte ofta jag blir stum men när jag fick veta att vi vunnit blev jag minsann det! Vi jobbar hårt för att hela tiden bli ännu bättre och denna utmärkelse gör att vi tillsammans blir motiverade att fortsätta i samma anda. Jag med personalen vill tacka alla våra djurägare som stöttar oss och som lagt sina röster på just vårt djursjukhus. Tillsammans tar vi hand om våra djur på bästa sätt, säger Marie Jury, VD, leg.vet, Väsby Djursjukhus. Det är branschorganisationen SLA-Svensk Djursjukvård som står bakom utmärkelsen. Syftet är att att sätta fokus på kvalitetsarbetet inom djursjukvården i Sverige. Medlemsföretagen i Svensk Djursjukvård jobbar efter ett kvalitetssigill som vilar på ett antal kvalitetsregler, varav fyra väger särskilt tungt vid bedömningen av Årets djurklinik; Bemötande, tillgänglighet, prisinformation och delaktighet. - Årets Djurklinik är ett sätt att rikta ljuset mot det fina kvalitetsarbete som sker hos våra medlemmar, främst med utgång

Växjö Nya Djurklinik är finalist i Årets Djurklinik20.3.2018 14:52Pressmeddelande