Arthur D. Little förvärvar Cutter Consortium och Presans för att utöka möjligheter till open consulting

Arthur D. Little (ADL) tillkännagav idag förvärvet av Cutter Consortium, ett teknik- och forskningsföretag baserat i USA, och Presans en ledande aktör inom industriell öppen innovation baserad i Frankrike. Genom att kombinera sin egen expertis med ett befintligt nätverk av oberoende experter, utökar ADL sitt ekosystem för att erbjuda tjänster av hög kvalitet som drivs av open consulting och öppen problemlösning.

Cutter Consortium (www.cutter.com) hjälper organisationer att hantera digital disruption av affärs-modeller och utnyttja ny teknik för konkurrensfördelar och framgångsrika uppdrag. Genom sin forskning, rådgivning, kompetensutveckling och utbildning av företagsledare – allt med globalt erkända ledare – levererar Cutter innovativa lösningar till sina tusentals kunder över hela världen. Cutters experter har gjort revolutionerande arbete inom områden som sträcker sig från digital arkitektur till digital teknik, agila organisationer till dataanalys och digitalt ledarskap till hållbar innovation. Kärnan i verksamheten är en medlemstjänst som ger kunderna värdefull tillgång till deras experter och insikter.

Presans (www.presans.com) är en ledande datadriven plattform för industriell öppen innovation och öppen problemlösning. Tack vare den senaste tekniken baserad på big data och artificiell intelligens, samt ett team av tidigare forsknings- och innovationschefer med djupgående kunskap inom innovation, nyttjar Presans ett nätverk av över 6 miljoner experter över hela världen. Presans tillhandahåller en mängd avancerade öppna innovationstjänster, vilket bidrar till att accelerera beslutsfattande och riva vetenskapliga och tekniska hinder. Presans har arbetat med över 50 internationella industrigrupper och levererat mer än 100 innovationsprojekt i Europa, USA och Mellanöstern.

"Arthur D. Little tillämpar en strategi av open consulting och öppen problemlösning och förenar de främsta globala experterna inom varje uppdrag för att komplettera våra interna styrkor," kommenterar Ignacio García Alves, ordförande och VD för Arthur D. Little. "Vi tror på att framtiden är open consulting. Med det dubbla förvärvet av Cutter och Presans har vi möjlighet att utöka vårt ekosystem och vår förmåga inom öppen problemlösning, genom att ge tillgång till experter, insikter och differentierad erfarenhet för våra kunder, på ett sömlöst sätt.”

"Cutter-teamet kände en omedelbar synergi med våra kollegor på ADL. Vi delar fokus på innovation, som i ADLs fall går tillbaka till dess rötter, och en betoning på att tillhandahålla anpassade, ledande lösningar. Dessutom har ADLs mer än 40 kontor i 30 länder gett Cutter en förbättrad förmåga att hjälpa sina kunder över hela världen, säger Karen Coburn, VD för Cutter Consortium.

"Sedan starten vid École Polytechnique's inkubator, har Presans anlitat de bästa experterna i världen, främst för att hjälpa sina kunder att lösa komplexa tekniska problem," säger Albert Meige, grundare av Presans. "Presans tar sig nu an fler problem i gränssnittet mellan strategirådgivning och vetenskaplig och teknisk expertis. Tiden är nu kommen för Presans att stärka sig genom att gå samman med Arthur D. Little."

Tillsammans med Cutter och Presans, stärker ADL sin position inom digitalisering, informationsteknik och industriell innovation, särskilt när det gäller revolutionerande problemlösning inom innovation och konvergens. Genom förvärvet av Presans tekniska plattform accelererar ADL dessutom sin satsning inom artificiell intelligens och maskininlärning för att utveckla nytänkande erbjudanden för sina kunder.

Cutter Consortium och Presans kommer att fortsätta att verka under sina nuvarande varumärken med samma ledningsgrupper, samtidigt som de drar nytta av ADLs kompetens, investeringar, och globala exponering.

Ytterligare information från:
Cate Bonthuys
Catalyst Comms
cate@catalystcomms.co.uk

VR Fitness Developer FitXR Secures $7.5 Million In Series A Venture Round Led by Hiro Capital10.7.2020 08:00:00 CESTPress release

FitXR, the leading VR fitness company, today announces that it has secured $6.3m in investment funding, led by Hiro Capital, with continued support from U.S.-based BoostVC, Maveron and TenOneTen Ventures, together with an additional $1.2m in the form of an innovation loan, from Innovate UK. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200709005856/en/ Cherry Freeman, Co-Founding Partner, Hiro Capital (Photo: Business Wire) FitXR, who had previously secured $1.25 million in seed funding from investors, will use the new investment to expand its operations in Europe and North America, and to accelerate launch of several exciting new products and services for people to keep fit in Virtual Reality. The investment marks a significant show of belief in FitXR, who over the last year has grown to become one of the leaders of the VR fitness sector, with its mission to put the fun back into fitness. Its first product, the boxing rhyt

Laboratory Studies Confirm BETADINE® Antiseptic Products’ Effectiveness Against COVID-19 Virus10.7.2020 00:37:00 CESTPress release

Mundipharma today announced that laboratory testing at the Duke-NUS Medical School in Singapore, has confirmed the effectiveness of its BETADINE® antiseptic products against the novel coronavirus (SARS-CoV-2) which causes COVID-19 disease. Testing has demonstrated BETADINE’s® strong in-vitro virucidal activity, killing 99.99% of the SARS-CoV-2 virus in 30 seconds. The products subjected to testing were: BETADINE® antiseptic products, namely Solution (10% PVP-I), Skin Cleanser (7.5% PVP-I), Gargle and Mouthwash (1.0% PVP-I) and Throat Spray (0.45% PVP-I). The research has been published in the respected Infectious Disease and Therapy Journal on 08 July 2020. “These results confirm our view that BETADINE® antiseptic products, used appropriately and in conjunction with other preventative treatment options including PPE, can play a role in limiting the spread of infections, including COVID-19,” said Raman Singh, CEO Mundipharma. “It also provides the medical community as well as consumers

New Evidence Shows Morinaga Milk’s Probiotic Bifidobacterium breve A1 Improves Memory of Older Adults With Cognitive Dysfunction9.7.2020 20:00:00 CESTPress release

Morinaga Milk Industry Co., Ltd. (TOKYO:2264), a leading Japanese dairy product company and a key global probiotics manufacturer, confirmed that its proprietary probiotic strain Bifidobacterium breve A1 (a.k.a. B. breve MCC1274) is safe and effective for improving memory functions of older adults with suspected mild cognitive impairment (MCI) in a randomized, double-blind, placebo-controlled trial (RCT). This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200709005032/en/ Figure 1. Changes of RBANS scores at 16 weeks from baseline. Values are indicated as mean with error bars as the standard error. **p<0.001, ***p<0.0001, inter-group difference, Student’s t-test. (Graphic: Business Wire) The new study, published recently in the Journal of Alzheimer’s Disease, has produced breakthrough results uncovering a novel promising probiotic intervention for early dementia prevention. The clinical study conducted by a clinical research orga

rf IDEAS and Ricoh Simplify Secure Access to Multifunction Printers9.7.2020 18:05:00 CESTPress release

rf IDEAS, a leading manufacturer of credential readers for authentication and logical access, today announced with Ricoh the integration of its WAVE ID® Plus dual-frequency card reader technology with Ricoh’s Smart Operation Panel (SOP), Gen 2.5. The new WAVE ID Ricoh Universal SOP Reader is the most innovative reader for secure pull-print applications with Ricoh multifunction printers. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20200709005764/en/ WAVE ID® Ricoh Universal SOP Reader (Photo: Business Wire) rf IDEAS and Ricoh have a proven record of working together to deliver secure workplace solutions that feature the most advanced identification and authentication capabilities. “As we continue our worldwide partnership with a leader in the print industry, we are delighted that Ricoh chose rf IDEAS to develop an innovative credential reader design that connects to its A3 multifunction devices,” said Tod Besse, senior vice