Arvingarna gästar BingoLotto

På söndag gästas BingoLotto av ena riktiga legendarer i BingoLotto-kretsar – Arvingarna besöker programmet. Dessutom gästar Monia Sjöström, känd från dansbandet Grönwalls. Husbandet leds av Mattias Bylund.

Arvingarna och Monia Sjöberg

Arvingarna har uppträtt i BingoLotto under ett otal tillfällen genom åren och första gången redan den 8 februari 1992, blott 15 sändningar in i BingoLottos historia, Sedan dess har Arvingarna släppt 18 skivor och nästa år firar de 30 år tillsammans. Alldeles nyligen såg vi även sångaren Casper Janebrink kamma hem tävlingen Stjärnornas stjärna i TV4. På söndag ser vi dem återigen i BingoLotto.

Sångerskan Monia Sjöström har tidigare sjungit med dansbandet Grönwalls, som hon själv var med att starta i början av 90-talet. 1992 vann bandet svenska dansbandsmästerskapen och 1997 deltog Monia själv i Melodifestivalen 1997 och slutade på elfte plats. I februari 1999 korades hon till Sveriges bästa dansbandsröst i dansbandstidningen Får jag lov.

Programledare är Lotta Engberg och husbandet leds av Mattias Bylund.

BingoLotto – Söndag 20 maj kl. 18 i TV4.

We Are Voice med Mölndals Kammarkör i Bingolotto11.12.2018 07:00Pressmeddelande

På söndag bjuder Rickard Olsson in We Are Voice med Mölndals Kammarkör till BingoLotto. Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition. We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson. BingoLotto – Söndag 16 december kl. 18 i TV4.