Åsa-Nisse gör succé på Vallarna!

45.000 biljetter har sålts till Alla tiders Åsa-Nisse på Vallarna. Idag släpps ytterligare en föreställning i Falkenberg som spelas söndagen den 24 juli 19:00.

2Entertain part of Moment Group AB

Efterfrågan att se Alla tiders Åsa-Nisse på Vallarna är stor och biljetterna säljer med strykande åtgång. Inte minst efter den av publiken och kritikerna så hyllade premiären! Beslutet är därför fattat att släppa en extraföreställning för att ge ännu fler besökare chansen att se Åsa-Nisse i sommar.

- Det är så himla roligt att publiken är på tå och skaffar sig biljetter. Tänk att så många vill komma och se Åsa-Nisse. Jag har verkligen längtat efter att få spela på ett fullsatt Vallarna igen, säger Annika Andersson, en av manusförfattarna bakom föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse”. Annika medverkar dessutom själv som skådespelare i uppsättningen som spelar ända fram till 14 augusti på Vallarnas Friluftsteater i Falkenberg.

Stjärnsprakande.

Sveriges ledande buskis-profiler medverkar i sommarens föreställning: Mikael Riesebeck spelar nye Åsa-Nisse och Annika Andersson hustrun, Eulalia. Jojje Jönsson spelar brevbäraren Dag-Otto Flink och en av Vallarnas grundare, humorprofilen Stefan Gerhardsson gör den klassiska rollen som lanthandlaren i Knohult, Sjöqvisten.

- Publiken kommer inte bara för oss i Åsa-Nisse, utan för hela upplevelsen på Vallarna. Stämningen är fantastisk, med gammaldags popcorn-stånd, kvittrande fåglar, korvgubben med en låda på magen och Ätran i bakgrunden, säger Annika Andersson.

Alla tiders Åsa-Nisse spelas på Vallarna t.o.m 14 augusti. Till hösten ger man sig sen ut på stor Sverigeturné. Alla tiders Åsa-Nisse, spelas då på sexton av landets teaterscener ända upp till Luleå.

I övriga roller ses: Klas Wiljergård, Jeanette Capocci och Robin Rösehag. Regi: Pär Nymark.

Biljetterna till extraföreställningen släpps den 5 juli. För mer info och bokning, besök showtic.se

Presskontakt:
Magnus Stråberg

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Arvingarna firar att superhiten Eloise fyller 30 år med krogshow på Hamburger Börs13.12.2022 09:00:00 CET | Pressmeddelande

I 30 år har Arvingarna förgyllt musiksverige med musik, dans och odödliga hits. Nästa år firar Arvingarna att deras superhit Eloise fyller 30 år och det firas genom att de för första gången sätter upp en krogshow på Hamburger Börs i Stockholm. Arvingarna tar plats på Hamburger Börs legendariska scen med showen ”I Love Arvingarna”. Premiär den 9 mars 2023.

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!