Åsa-Nisse gör succé på Vallarna!

45.000 biljetter har sålts till Alla tiders Åsa-Nisse på Vallarna. Idag släpps ytterligare en föreställning i Falkenberg som spelas söndagen den 24 juli 19:00.

2Entertain part of Moment Group AB

Efterfrågan att se Alla tiders Åsa-Nisse på Vallarna är stor och biljetterna säljer med strykande åtgång. Inte minst efter den av publiken och kritikerna så hyllade premiären! Beslutet är därför fattat att släppa en extraföreställning för att ge ännu fler besökare chansen att se Åsa-Nisse i sommar.

- Det är så himla roligt att publiken är på tå och skaffar sig biljetter. Tänk att så många vill komma och se Åsa-Nisse. Jag har verkligen längtat efter att få spela på ett fullsatt Vallarna igen, säger Annika Andersson, en av manusförfattarna bakom föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse”. Annika medverkar dessutom själv som skådespelare i uppsättningen som spelar ända fram till 14 augusti på Vallarnas Friluftsteater i Falkenberg.

Stjärnsprakande.

Sveriges ledande buskis-profiler medverkar i sommarens föreställning: Mikael Riesebeck spelar nye Åsa-Nisse och Annika Andersson hustrun, Eulalia. Jojje Jönsson spelar brevbäraren Dag-Otto Flink och en av Vallarnas grundare, humorprofilen Stefan Gerhardsson gör den klassiska rollen som lanthandlaren i Knohult, Sjöqvisten.

- Publiken kommer inte bara för oss i Åsa-Nisse, utan för hela upplevelsen på Vallarna. Stämningen är fantastisk, med gammaldags popcorn-stånd, kvittrande fåglar, korvgubben med en låda på magen och Ätran i bakgrunden, säger Annika Andersson.

Alla tiders Åsa-Nisse spelas på Vallarna t.o.m 14 augusti. Till hösten ger man sig sen ut på stor Sverigeturné. Alla tiders Åsa-Nisse, spelas då på sexton av landets teaterscener ända upp till Luleå.

I övriga roller ses: Klas Wiljergård, Jeanette Capocci och Robin Rösehag. Regi: Pär Nymark.

Biljetterna till extraföreställningen släpps den 5 juli. För mer info och bokning, besök showtic.se

Presskontakt:
Magnus Stråberg

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Vi summerar ett starkt andra kvartal - hämtat från VD-ordet19.7.2022 08:53:18 CEST | Pressmeddelande

Vi summerar ett starkt andra kvartal med ett resultat som är ett av koncernens mest lönsamma för en ”april-juni-period” någonsin. Rörelseresultatet för kvartalet landar på 20 msek vilket är en stark förbättring och en tydlig indikation på att vi är på rätt väg mot att återställa lönsamheten. Även när vi exkluderar erhållna stöd till följd av restriktionerna levererar koncernen ett resultat som visar tydliga lönsamhetsförbättringar. I sammanhanget noterar vi att de covidrelaterade restriktionerna från tidigare perioder i kombination med oron i omvärlden påverkade införsäljningstakten för kvartalet negativt, men ett hårt och fokuserat arbete från dedikerade och engagerade medarbetare gör att vi trots det kan summera ett mycket bra kvartal.

Upplev en gnistrande vinter med Emil i Lönneberga – på Intiman i Stockholm19.5.2022 08:55:29 CEST | Pressmeddelande

Hos många människor finns det varma och kära minnen kopplade till Astrid Lindgrens älskvärda historier. Emil i Lönneberga är inget undantag. ”Emil, din förgrömmande unge” är en mening som hörts otaliga gånger och som direkt riktar tankarna till den lilla pojken i Katthult. I vinter får vi följa med på Emils hyss och äventyr i en härlig familjeföreställning.

Danny Saucedo uppgraderar ytterligare – The Run(A)way show 2.0 är här29.4.2022 12:04:54 CEST | Pressmeddelande

Danny Saucedos kritikerhyllade popshow The Run(A)way show, som såg sitt första ljus hösten 2019, har skapat stor uppmärksamhet runt om i Sverige sedan dess. Efter en tid utan musik, dandi dansa och partyt som showen medför, är den och Danny nu tillbaka i ny tappning. The Run(A)way show sätts för första gången upp i Stockholm, där 9 showkvällar under hösten redan är utsålda. Nu släpps ytterligare sex shower på Cirkus i Stockholm!