Åsa-Nisse gör succé på Vallarna!

45.000 biljetter har sålts till Alla tiders Åsa-Nisse på Vallarna. Idag släpps ytterligare en föreställning i Falkenberg som spelas söndagen den 24 juli 19:00.

2Entertain part of Moment Group AB

Efterfrågan att se Alla tiders Åsa-Nisse på Vallarna är stor och biljetterna säljer med strykande åtgång. Inte minst efter den av publiken och kritikerna så hyllade premiären! Beslutet är därför fattat att släppa en extraföreställning för att ge ännu fler besökare chansen att se Åsa-Nisse i sommar.

- Det är så himla roligt att publiken är på tå och skaffar sig biljetter. Tänk att så många vill komma och se Åsa-Nisse. Jag har verkligen längtat efter att få spela på ett fullsatt Vallarna igen, säger Annika Andersson, en av manusförfattarna bakom föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse”. Annika medverkar dessutom själv som skådespelare i uppsättningen som spelar ända fram till 14 augusti på Vallarnas Friluftsteater i Falkenberg.

Stjärnsprakande.

Sveriges ledande buskis-profiler medverkar i sommarens föreställning: Mikael Riesebeck spelar nye Åsa-Nisse och Annika Andersson hustrun, Eulalia. Jojje Jönsson spelar brevbäraren Dag-Otto Flink och en av Vallarnas grundare, humorprofilen Stefan Gerhardsson gör den klassiska rollen som lanthandlaren i Knohult, Sjöqvisten.

- Publiken kommer inte bara för oss i Åsa-Nisse, utan för hela upplevelsen på Vallarna. Stämningen är fantastisk, med gammaldags popcorn-stånd, kvittrande fåglar, korvgubben med en låda på magen och Ätran i bakgrunden, säger Annika Andersson.

Alla tiders Åsa-Nisse spelas på Vallarna t.o.m 14 augusti. Till hösten ger man sig sen ut på stor Sverigeturné. Alla tiders Åsa-Nisse, spelas då på sexton av landets teaterscener ända upp till Luleå.

I övriga roller ses: Klas Wiljergård, Jeanette Capocci och Robin Rösehag. Regi: Pär Nymark.

Biljetterna till extraföreställningen släpps den 5 juli. För mer info och bokning, besök showtic.se

Presskontakt:
Magnus Stråberg

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Broadwaymusikalen Annie slår på stort!20.9.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

I fredags, den 16 september, var det äntligen dags för premiären av Broadwaymusikalen Annie på Lisebergsteatern i Göteborg. Skådespelarna, som till majoritet består av barn, var lika förväntansfulla som publiken i den fullsatta salongen och vilken premiärkväll det blev! Helgens alla föreställningar har varit fullsatta och publiken har lämnat stående ovationer. Nu släpps fler föreställningar och framgångssagan Annie fortsätter.

Jill Johnson – Simply The Best1.9.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Jill Johnson är en av vår tids största svenska artister. I över 30 år har hon skapat musik, men även samarbetat med några av Sveriges och världens främsta artister. På nyårsafton den 31 december 2022 ställer sig Jill Johnson på Cirkus stora scen, i Stockholm, för att framföra delar av sin stora katalog av låtar och kommer även att bjuda på tolkningar av hennes internationella favoritartister. En show som rymmer det bästa av det bästa – Simply The Best.