Åsa Thoft blir ny kommunikationschef på If

Försäkringsbolaget If rekryterar Åsa Thoft som ny kommunikationschef för den svenska verksamheten. Hon har lång och bred erfarenhet inom strategiskt kommunikationsarbete från olika branscher, och god vana vid press- och mediehantering. Närmast kommer hon från tjänsten som kommunikationschef för NCC:s svenska byggverksamhet, och har tidigare jobbat med kommunikation och press i It-branschen samt på PR-byrå.

Åsa Thoft

Åsa Thoft kommer att basa över kommunikationen såväl internt som externt, samt ansvara för allt organiskt innehåll i sociala medier. Utöver sin roll som kommunikationschef på NCC har hon också en bakgrund som presschef på It-tjänsteföretaget CGI och flera olika roller på det amerikanska It-bolaget Cisco. Hon har dessutom varit PR-konsult på Spotlight.

– Vi är jätteglada över att ha kunnat knyta Åsa till oss. Med sin gedigna erfarenhet, och sitt dokumenterat goda ledarskap, kommer hon att vässa vår kommunikation ytterligare, säger Katarina Mohlin, kommunikationsdirektör för If.

– If är en samhällsaktör som uppskattas av kunderna för sitt omhändertagande och enkla sätt att hantera svåra situationer. Jag är väldigt glad över att få jobba med Ifs starka varumärke och drivna kommunikationsavdelning och ser fram emot att positionera Ifs frågor ytterligare i en viktig bransch som gör skillnad, säger Åsa Thoft.

Åsa Thoft tillträdde tjänsten som kommunikationschef på If den 30 september.

Åsa Thoft

Lugn, vi hjälper dig.

If är Nordens största skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder i Norden och Baltikum. Vi erbjuder bland annat bilförsäkring, hemförsäkring och barnförsäkring för privatpersoner samt olika typer av företagsförsäkringar för små och stora kunder. Koncernen har cirka 6 800 anställda.

Dubbdäck – en säker hjulklapp till vintercyklisten9.12.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

Antalet personer som cyklar även på vintern har ökat kraftigt de senaste åren. Men för att det ska bli en både säker och trevlig upplevelse krävs vissa förberedelser. If har frågat vintercyklister vilken utrustning som är hetast i kylan. Trots att is och snöhalka pekats ut som bakomliggande orsak till var femte singelolycka där cyklisten skadats allvarligt är det fortfarande många som inte byter till dubbdäck vintertid.