Business Wire

Ascom utses till årets företag av Frost & Sullivan för sin fortsatta dominans på företagsmarknaden för trådlös telefoni

Dela

Ascom Wireless Solutions får utmärkelsen Global Company of the Year 2016 baserat på tillväxtkonsulterna Frost & Sullivans senaste analys av företagsmarknaden för trådlös telefoni. Tack vare sin starka vilja att tillgodose kundernas ouppfyllda behov, en genomgående tillämpning av bästa praxis och ett mångsidigt och innovativt utbud med fokus på viktiga utvecklingstrender och kundbehov har Ascom nu 22 procent av marknadens totala intäkter.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20161019005060/sv/

(Grafisk: Business Wire)

(Grafisk: Business Wire)

Ascom har erbjudit lösningar för kundernas framväxande krav på mobilitet genom ett målinriktat innovationsarbete inom både traditionell och ny trådlös teknik, bland annat traditionell personsökning, DECT, VoWiFi och mobiltelefoni. Det finns många exempel på hur Ascom har gett sina kunder bättre förutsättningar för kommunikation och mobilitet:

  • Fortsatt utveckling av IP-DECT med bättre säkerhet, maximal skalbarhet och ökad kapacitet för upp till 100 000 användare.
  • Integration av avancerade personliga larmfunktioner i trådlösa handenheter för att öka säkerheten för ensamarbetande, t.ex. larmknappar och automatisk utlösning av larm vid fall och utebliven rörelse.
  • Utveckling av första generationen handenheter med stöd för 802.11n-standarden.
  • Utveckling av Ascom d81, en av de mest robusta DECT-handenheterna i branschen samt den säkerhetsanpassade Ascom d81Ex som är utvecklad för användning i miljöer med explosionsrisk.
  • Utveckling av Unite Messaging Suite™, Ascoms middleware-plattform som låter kundernas verksamhetskritiska system integreras med mobil kommunikation.
  • Utveckling av Unite Axess för smartphone, en kommunikationsapp särskilt för hälso- och sjukvården.
  • Lansering av Ascom Myco™, en revolutionerande androidtelefon för VoWiFi+3G som är specialdesignad för vårdpersonal.
  • Nästa generation Ascom Myco (DECT + Wi-Fi), som planeras till 2017 och kommer att kombinera den överlägsna talkvaliteten hos DECT med den höga datagenomströmningen hos bredbandsapplikationer över Wi-Fi.

"Ascom insåg tidigt behovet av att utveckla processer och verktyg som ger reproducerbara utfall. De identifierade de gemensamma egenskaperna hos väl fungerande trådlösa telefonisystem och gjorde sedan nödvändig dokumentation, material för bästa praxis och diagnostiska verktyg tillgängliga för ett omfattande ekosystem av kanalpartner, personer och institutioner", förklarar Alaa Saayed, som är huvudanalytiker hos Frost & Sullivan. "Särskilt för hälso- och sjukvården erbjuder Ascom många olika former av utbildning, bland annat instruktörsledda kurser, e-learning i egen takt, omfattande användarmanualer och snabbvägledningar."

Ascom har under åren haft betydande framgångar mätt i totala intäkter, försäljningsökning, rörelsemarginal och andra viktiga finansiella nyckeltal. Divisionen Wireless Solutions står för 74 procent av gruppens verksamhet och har alltid varit lönsam. I Nordamerika bidrog Wireless Solutions-divisionen till tvåsiffrig tillväxt för Ascom 2015 både med avseende på inkommande order och intäkt. I Europa fortsätter Ascom uppfylla tillväxtmålen, i synnerhet i Tyskland och Schweiz, och växer kontinuerligt i Asien-Stillahavsområdet och Latinamerika.

Kundupplevelsen med Ascom är bland de bästa i branschen . Många organisationer inom olika områden, bland annat sjukhus, vårdinstitutioner, tillverkningsanläggningar och detaljhandlare, rapporterar att Ascom hanterar deras unika behov och begränsningar genom en hög specialanpassning vid implementeringen av lösningar.

"Dessutom förser Ascom Wireless Solutions kunderna med ett antal olika verktyg för att lösa eventuella nya krav eller problem", noterar Alaa Saayed. ”Ascom Technical Service erbjuder återförsäljare och kunder ett brett urval av tjänster, bland annat teknisk support, teknisk utbildning, systemanalys, teknisk kundservice på plats, produktreparation och serviceavtal. Professionella tjänster kan specialanpassas till kundspecifika behov."

Ascom är välkänt som varumärke och ett begrepp hos organisationer med behov av mobila lösningar. I dagsläget kommer 60 procent av Wireless Solutions nettoomsättning från hälso- och sjukvården, och Ascom har som mål att vara den ledande IKT-leverantören för hälso- och sjukvården 2020. Frost & Sullivan tilldelar Ascom utmärkelsen Global Company of the Year 2016 för företagets starka övergripande tillväxt och visionära ledarskap.

Frost & Sullivan delar varje år ut denna utmärkelse till det företag som har lyckats bäst med att utveckla och genomföra en stark tillväxtstrategi. Mottagaren av utmärkelsen har visat styrka när det gäller innovation av produkter och teknik, ledarskap inom kundvärde och snabb respons på marknadsbehov. Utmärkelsen bygger på en bedömning av hur växande företags bästa praxis ger dem förutsättningar för framtida tillväxt.

Frost & Sullivan Best Practices Award tilldelas företag inom många olika regionala och globala marknader som visar enastående prestationer inom områden som ledarskap, teknisk innovation, kundservice och produktutveckling. Industrianalytiker jämför marknadsdeltagare och mäter resultaten genom djupintervjuer, analyser och omfattande sekundärforskning.

Om Frost & Sullivan

Tillväxtkonsulterna Frost & Sullivan samarbetar med klienter för att främja visionär innovation för globala utmaningar kopplade till tillväxtmöjligheter som kan innebära framgång eller undergång för dagens marknadsaktörer.

Frost & Sullivans partnerskap för tillväxt ger stöd för klienter genom att analysera dessa möjligheter i ljuset av två viktiga drivkrafter för visionär innovation: en modell för integrerat värde och en infrastruktur för partnerskap.

  • Modellen för integrerat värde stödjer klienterna genom alla faser av deras resa mot visionär innovation: forskning, analys, strategi, vision, innovation och implementering.
  • Infrastrukturen för partnerskap är helt unik. Den ger de nödvändiga förutsättningarna för visionär innovation baserad på förutsättningslös forskning, branschtäckning och bästa karriärpraxis, med stöd från Frost & Sullivans mer än 40 kontor över hela världen.

Frost & Sullivan har utvecklat tillväxtstrategier i över 50 år för Global 1000-företag, framväxande företag, offentliga sektorn och investerare. Är din organisation redo för nästa stora våg av sammanslagningar, omstörtande ny teknik, ökad konkurrens, megatrender, banbrytande bästa praxis, förändrad kunddynamik och framväxande ekonomier?

Kontakta oss: Starta diskussionen

Gå med: Gå med i vår community

Prenumerera: Nyhetsbrev om "nästa stora händelse"

Registrera dig: Få tillgång till visionär innovation

Om Ascom

Ascom är en global leverantör av lösningar med fokus på IKT för hälso- och sjukvården och mobila lösningar för arbetsflöden. Ascoms vision är att överbrygga informationsklyftor och göra bästa möjliga beslutsunderlag tillgängliga – oberoende av tid och plats. Ascoms mission är att erbjuda verksamhetskritiska realtidslösningar för miljöer som kräver omfattande mobilitet, specialanpassade lösningar och hög tidsprecision. Bolagets unika produkter och lösningar och dess mjukvaruarkitektur gör det möjligt att integrera mobila enheter och lösningar som ger flexibla och effektiva arbetsflöden inom hälso- och sjukvården, industrin, säkerhetssektorn och detaljhandeln.

Ascom har sitt huvudkontor i Baar i Schweiz, dotterbolag i 15 länder och cirka 1 300 anställda världen över. Ascom (ASCN) är noterad på SIX Swiss Exchange i Zürich. För mer information om Ascom – www.ascom.se.

Contact information

Ascom Wireless Solutions
Roel Ottink
Telefon: +46 702 13 62 73
E-post: roel.ottink@ascom.com
eller
Frost & Sullivan
Chiara Carella
Tel: +44 (0) 207 343 8314
Fax: 210 348 1003
E-post: chiara.carella@frost.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum