Business Wire

Ascoms lösning för hantering av arbetsflöden får prestigefylld utmärkelse från Frost & Sullivan

Dela

Det är mot bakgrund av en färsk analys av digitaliseringen i den amerikanska sjukvården som analysföretaget Frost & Sullivan har korat Ascom till vinnare av årets Best Practices Award. Ascom får pris för sina lösningar för hantering av arbetsflöden som är anpassade för sjukvården.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20160905005382/sv/

Ascom Receives Frost & Sullivan Best Practices Award for Nurse Workflow Solution (Graphic: Business  ...

Ascom Receives Frost & Sullivan Best Practices Award for Nurse Workflow Solution (Graphic: Business Wire)

Priset delas ut årligen till ett företag som har utvecklat en innovativ produkt baserad på ledande teknologier. Produkten ska ha egenskaper och fördelar som ger produkten mervärde och förbättra ROI så att kunderna ökar sin marknadspotential.

Enligt Frost & Sullivan ger Ascoms breda utbud av lösningar för hantering arbetsflöden – som omfattas av den specialdesignade smartphonen till sjukvården Ascom Myco™, anropssystemet Telligence och programvaran Unite – vårdpersonalen tillgång till patientinformation i realtid så att de kan erbjuda vård av högre kvalitet. Med t.ex. Ascoms patientkallelsesystem med inbyggd eskalering och prioritering av kallelser och larm kan vårdpersonalen agera optimalt i rätt tid i alla situationer.

Frost & Sullivan noterade också Ascoms unika satsning på att förstå behoven inom hälso- och sjukvårdssektorn och erbjuda ekonomiska lösningar som kan integreras med sjukhusens befintliga system som täcker hela flödet av arbetsprocesser.

– Traditionella lösningar för hantering av arbetsflöden är specialiserade på ett enda element i arbetsprocessen, vilket innebär att många sjukhus har luckor i arbetsflödet på grund av begränsade möjligheter till integration mellan lösningar från olika leverantörer. Ascom löser denna problematik med sina lösningar – Ascom Myco, Ascom Unite Middleware och kallelsesystemet Telligence – som täcker hela värdekedjan. Därför ökar Ascoms lösningspalett mobiliteten, minskar antalet onödiga steg och tar bort flaskhalsar i arbetsflödet. Det ger förutsättningar för både ökad patientnöjdhet och bättre vårdkvalitet, säger Michelle Reich, Best Practices-analytiker hos Frost & Sullivan.

– Vi har haft möten med Frost & Sullivan, som inte bara haft fokus på teknologin, utan även på hur vi utformar våra lösningar till verkligheten i hälso- och sjukvårdssektorn.

Sjukvården utvecklas snabbt, och det är en viktig uppgift för leverantörerna att hålla jämna steg med tekniken och samtidigt hålla fokus på det viktigaste – patienterna. Vi är glada för erkännandet av att partnerskap med Ascom är bästa praxis, säger Tim Whelehan, President och Chief Executive Officer för Ascom North America.

Frost & Sullivan Best Practices-utmärkelser tilldelas företag inom många olika regionala och globala marknader som visar enastående prestationer och överlägsna resultat inom områden som ledarskap, teknisk innovation, kundservice och strategisk produktutveckling. Industrianalytiker jämför marknadsdeltagare och mäter resultaten genom djupintervjuer, analyser och omfattande sekundärforskning för att hitta bästa praxis i branschen.

Om Frost & Sullivan

Frost & Sullivan, partnerföretaget för tillväxt, samarbetar med sina kunder för att hjälpa dem nå ledande positioner inom tillväxt, innovation och ledarskap. Partnerskapet för tillväxt ger företagsledningen reglerade modeller för forskning och bästa praxis som grund för att utveckla, analysera och implementera kraftfulla tillväxtstrategier. Frost & Sullivan har nästan 50 års erfarenhet av partnerskap med Global 1000-företag, framväxande företag och investerare och är representerade i alla världsdelar med sammanlagt 31 kontor. Läs mer om vårt partnerskap för tillväxt på www.frost.com.

Om Ascom Wireless Solutions

Ascom Wireless Solutions grundades 1955, ingår i Ascom AG och är leverantör av verksamhetskritisk IKT för vårdgivare världen över. I dag är mer än 100 000 av våra system installerade på sjukhus, äldreboenden och servicebostäder och inom andra affärsområden där verksamhetskritisk kommunikation är av avgörande betydelse. Vårt främsta mål är att göra skillnad inom vården.

Contact information

Ascom
Karin Dunberg
Marketing Communications Manager
T 031 55 91 45
E-post: karin.dunberg@ascom.se

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

Cobra Biologics tilldelas Queen’s Award for Enterprise in International Trade21.4.2018 08:00Pressmeddelande

Cobra Biologics (”Cobra”) är en internationellt ledande organisation för kontraktsutveckling och tillverkning som i dag offentliggör att företaget har tilldelats Queen’s Award 2018 for Enterprise, i kategorin internationell handel. Detta prestigefyllda pris är ett erkännande av Cobras kommersiella framgångar som tjänsteleverantör till företagets globala kundbas. Queen’s Awards har sedan 52 år tillbaka uppmärksammat exceptionella brittiska företag. Nu när Cobra blir en del av denna tradition kommer företaget att närvara vid en mottagning på Buckingham Palace. Därefter kommer priset att överlämnas av en representant för Hennes Majestät Drottningen på Cobras anläggning i Storbritannien senare i år. Cobra har under 20 år arbetat inom life science med kontraktsutveckling och tillverkning av biofarmaceutiska produkter, från prekliniska och kliniska försök till kommersiell tillverkning. Företaget exporterar just nu 85 % av sina tjänster från anläggningarna i Storbritannien och Sverige. Cobras

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum