Business Wire

Ascoms lösning för hantering av arbetsflöden får prestigefylld utmärkelse från Frost & Sullivan

Dela

Det är mot bakgrund av en färsk analys av digitaliseringen i den amerikanska sjukvården som analysföretaget Frost & Sullivan har korat Ascom till vinnare av årets Best Practices Award. Ascom får pris för sina lösningar för hantering av arbetsflöden som är anpassade för sjukvården.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20160905005382/sv/

Ascom Receives Frost & Sullivan Best Practices Award for Nurse Workflow Solution (Graphic: Business  ...

Ascom Receives Frost & Sullivan Best Practices Award for Nurse Workflow Solution (Graphic: Business Wire)

Priset delas ut årligen till ett företag som har utvecklat en innovativ produkt baserad på ledande teknologier. Produkten ska ha egenskaper och fördelar som ger produkten mervärde och förbättra ROI så att kunderna ökar sin marknadspotential.

Enligt Frost & Sullivan ger Ascoms breda utbud av lösningar för hantering arbetsflöden – som omfattas av den specialdesignade smartphonen till sjukvården Ascom Myco™, anropssystemet Telligence och programvaran Unite – vårdpersonalen tillgång till patientinformation i realtid så att de kan erbjuda vård av högre kvalitet. Med t.ex. Ascoms patientkallelsesystem med inbyggd eskalering och prioritering av kallelser och larm kan vårdpersonalen agera optimalt i rätt tid i alla situationer.

Frost & Sullivan noterade också Ascoms unika satsning på att förstå behoven inom hälso- och sjukvårdssektorn och erbjuda ekonomiska lösningar som kan integreras med sjukhusens befintliga system som täcker hela flödet av arbetsprocesser.

– Traditionella lösningar för hantering av arbetsflöden är specialiserade på ett enda element i arbetsprocessen, vilket innebär att många sjukhus har luckor i arbetsflödet på grund av begränsade möjligheter till integration mellan lösningar från olika leverantörer. Ascom löser denna problematik med sina lösningar – Ascom Myco, Ascom Unite Middleware och kallelsesystemet Telligence – som täcker hela värdekedjan. Därför ökar Ascoms lösningspalett mobiliteten, minskar antalet onödiga steg och tar bort flaskhalsar i arbetsflödet. Det ger förutsättningar för både ökad patientnöjdhet och bättre vårdkvalitet, säger Michelle Reich, Best Practices-analytiker hos Frost & Sullivan.

– Vi har haft möten med Frost & Sullivan, som inte bara haft fokus på teknologin, utan även på hur vi utformar våra lösningar till verkligheten i hälso- och sjukvårdssektorn.

Sjukvården utvecklas snabbt, och det är en viktig uppgift för leverantörerna att hålla jämna steg med tekniken och samtidigt hålla fokus på det viktigaste – patienterna. Vi är glada för erkännandet av att partnerskap med Ascom är bästa praxis, säger Tim Whelehan, President och Chief Executive Officer för Ascom North America.

Frost & Sullivan Best Practices-utmärkelser tilldelas företag inom många olika regionala och globala marknader som visar enastående prestationer och överlägsna resultat inom områden som ledarskap, teknisk innovation, kundservice och strategisk produktutveckling. Industrianalytiker jämför marknadsdeltagare och mäter resultaten genom djupintervjuer, analyser och omfattande sekundärforskning för att hitta bästa praxis i branschen.

Om Frost & Sullivan

Frost & Sullivan, partnerföretaget för tillväxt, samarbetar med sina kunder för att hjälpa dem nå ledande positioner inom tillväxt, innovation och ledarskap. Partnerskapet för tillväxt ger företagsledningen reglerade modeller för forskning och bästa praxis som grund för att utveckla, analysera och implementera kraftfulla tillväxtstrategier. Frost & Sullivan har nästan 50 års erfarenhet av partnerskap med Global 1000-företag, framväxande företag och investerare och är representerade i alla världsdelar med sammanlagt 31 kontor. Läs mer om vårt partnerskap för tillväxt på www.frost.com.

Om Ascom Wireless Solutions

Ascom Wireless Solutions grundades 1955, ingår i Ascom AG och är leverantör av verksamhetskritisk IKT för vårdgivare världen över. I dag är mer än 100 000 av våra system installerade på sjukhus, äldreboenden och servicebostäder och inom andra affärsområden där verksamhetskritisk kommunikation är av avgörande betydelse. Vårt främsta mål är att göra skillnad inom vården.

Contact information

Ascom
Karin Dunberg
Marketing Communications Manager
T 031 55 91 45
E-post: karin.dunberg@ascom.se

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Adnuntius utökar sina geotargeting-funktioner med Digital Elements IP-intelligence-lösning13.12.2018 09:02Pressmeddelande

Digital Element, den globala leverantören av IP-geolocationdata och tjänster, har idag tillkännagivit att, Adnuntius, en plattform som är specialiserad på onlineannonsering- och marknadsföring, valt sin NetAcuity PulseTM för att förbättra inriktningskapaciteten för sina globala publishing- och marknadsföringskunder Adnuntius erbjuder en helhetslösning för dataanvändning, inköp och försäljning av programmering och effektiva annonstjänster till internationella kunder. Genom att distribuera Digital Elements NetAcuity Pulse IP-intelligence kommer Adnuntius att uppnå den högsta nivån av geotargeting som är tillgänglig för sina kunder, ända ner till en hyper-lokal postnummernivå. Identifieringen av anslutningstyp och hastighet, mobiloperatör och internetleverantör hjälper också Adnuntius kunder att effektivt bygga mycket exakta inriktningsprofiler. "Vi gör det möjligt för utgivare och marknadsförare att nå rätt publik med rätt annons i rätt sammanhang," kommenterade Stian Remaad, VD och medg

Efter en PC-lansering 2017 som slog alla rekord får nu PC-världen tillgång till Destiny 2 utan kostnad8.11.2018 06:21Pressmeddelande

Sedan lanseringen 2017 har Destiny 2 lockat stora skaror av hängivna fans och har uppskattats av miljontals spelare världen över. Nu kommer fangruppen att utökas, då nya Guardians utan kostnad kan ansluta sig till Destiny 2 och dess värld i november. För att fira ett helt år på PC meddelar Bungie och Activision, i samarbete med Blizzard Entertainment, att från den 2 november till den 18 november kommer alla på Blizzards spelplattform Battle.net som inte redan har köpt Destiny 2 - eller nya medlemmar som ansluter sig till Battle.net - kunna ladda ner spelet som en kostnadsfri gåva. Destiny 2 kommer att vara tillgängligt på Battle.net-appen utan kostnad under drygt två veckor i november och spelare kan ladda ner spelet när de har gjort anspråk på gåvan*. Nya Battle.net-konton som har skapats efter kl. 20:00 CET den 2 november 2018 kommer att behöva aktivera Blizzard SMS Protect innan de gör anspråk på sin spellicens. Destiny 2 kan hämtas på https://account.blizzard.com/gifts/. För att fi

Iconex tillkännager slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S6.11.2018 06:30Pressmeddelande

Iconex™, den ledande lågkostnadstillverkaren av lösningar för kvitton och differentierade etiketter, tillkännagav i dag undertecknandet av ett slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S från Hansol Paper. I och med transaktionen kommer Iconex, som redan är marknadsledande i Nordamerika, även att bli marknadsledande i Europa. Schades har sitt huvudkvarter i danska Skive och konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittopappersrullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. De har en marknadsledande ställning i Europa med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. R+S, som har sitt huvudkontor i tyska Sarstedt, konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter. Båda företagen införlivas i Iconex för att bilda ett integrerat europeiskt företag med oöverträffad branschspecifik och regional kunskap, expertis och kapacitet som kommer att gynna kunder, a

L&T Technology Services öppnar nytt ingenjörscenter i Göteborg31.10.2018 12:26Pressmeddelande

L&T Technology Services Limited (NSE: LTTS), ett ledande globalt företag inom renodlad ingenjörsservice, meddelar idag att de öppnar ett Digital Engineering Centre i Göteborg. Centret, som är beläget i Lindholm Science Park, kommer verka som ett nearshore-utvecklingscenter för LTTSs kunder i regionen och kommer tack vare sitt läge kunna erbjuda tätare support till företagets olika initiativ i regionen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20181031005427/sv/ Official Opening of L&T Technology Services’ Digital Engineering Centre in Gothenburg (Photo: Business Wire) L&T Technology Services har i över 10 år varit den givna ingenjörspartnern för många av de största företagen i Norden och har varit med och utvecklat den senaste tekniken för industrigiganter som Volvo Cars, Scania och Vestas. För att ytterligare stärka sin position på den nordiska marknaden så expanderar LTTS sin lokala närvaro i Sverige för att

itslearning tecknar avtal för att stödja utbildning i Kina30.10.2018 09:00Pressmeddelande

Thomas Gunleiksrud, VP för International Sales hos itslearning säger: ”I samarbete med Traceboard är vi fast beslutna att hjälpa den kinesiska regeringen att nå framgång med den nuvarande femårsplanen för utbildning. Detta så att kinesiska barn till 2020 ska ha åtkomst till en plattform som tillåter dem att, med hjälp av teknologi, nå sin fulla potential och därigenom bli bättre rustade inför framtiden. Planen är att de två företagen tillsammans ska leverera en lärplattform till utbildningsinstitutioner i Kina. ”Med det här avtalet kommer vi att använda de bästa digitala undervisnings- och inlärningsmetoderna från västvärlden och arbeta med Traceboard för att erbjuda en lösning i världsklass som syftar till att förbättra utbildningen. Detta betyder mycket för oss”, säger Gunleiksrud. itslearning har idag sju miljoner aktiva användare. Partnerskapet erbjuder en möjlighet att fördubbla antalet användare under de närmaste åren. Traceboard levererar redan digitala inlärningsprodukter i fle

MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 201928.9.2018 13:20Pressmeddelande

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/ MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken. Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum