Återbrukshallarna öppnar igen

På måndag den 8 februari öppnar Tekniska verkens återbrukshallar igen, efter att ha varit tillfälligt stängda sedan 21 december då regeringens införde striktare restriktioner för att minska smittspridningen av covid-19.

Återvinningscentralerna har varit öppna som vanligt under den här perioden, eftersom de klassas som samhällsviktig verksamhet. Det är fortsatt viktigt att undvika många besökare samtidigt och eventuell trängsel.

- Vi vill uppmana alla Linköpingsbor att undvika besök på återvinningscentralerna och återbrukshallarna i onödan, och inte heller komma om de har förkylningssymptom. Vi vill också uppmana alla som kommer hit att fortsätta hålla avstånd, säger Liselott Myrbråten, affärsområdeschef för Avfallstjänster på Tekniska verken.

Viktigt att tänka på:

- Besök hellre återvinningscentralen sällan med mer avfall än ofta med lite avfall.

- Stanna hemma om du har symptom på förkylning.

- Håll avstånd till personal och andra besökare. Var rädd om dig själv och andra.

Information om öppettider för återvinningscentralerna finns här

Liselott Myrbråten, affärsområdeschef, Avfallstjänster, Tekniska verken i Linköping
liselott.myrbraten@tekniskaverken.se

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se