Återkallande av älgsalami

Lidl återkallar älgsalami av märket Dulano

Återkallande pga. risk för bitar av metallbitar i produkten

Artikel: Dulano Älgsalami, 200 g

Bäst före: 11-08-2018 samt 17-07-2018

EAN: 7331982032561

Problem:
Eftersom det inte kan uteslutas att ovan nämnd produkt kan innehålla små bitar av metall uppmanas konsumenten att avstå från att förtära produkten. Återkallelsen gäller enbart produkten med bäst-före datum 11-08-2018 och 17-07-2018.

Åtgärd:
Lidl Sverige KB har själv vidtagit åtgärder i avsikt att dra bort produkten med ovan nämnda bäst-före datum från marknaden. Butikerna har uppmanats att omedelbart ta bort produkten från försäljning.

Returnering:
Kunder som köpt produkten ombeds returnera de felaktiga produkterna till inköpsplatsen. Produktens datummärkning skall framgå av förpackningen.

Inköpet gottgörs i butik, även utan medhavd kvitto.

Pressförfrågningar: 08-5555 7195

Petra Whitehead
Pressansvarig på Lidl
press@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lidl lanserar nytt kommunikationskoncept – Allt annat är olidligt3.5.2018 08:36Pressmeddelande

I år firar Lidl 15 år i Sverige och har sedan inträdet på den svenska marknaden haft en tydlig utmanarroll. Lidl har idag bäst omsättningsutveckling i branschen och siktar på att ta ytterligare marknadsandelar. Bland annat genom det nya kommunikationskonceptet, ”Allt annat är olidligt”, som syftar till att öka medvetenheten hos svenskarna för hur Lidl faktiskt kan erbjuda högsta kvalitet till bästa pris.

Lidl Sverige närmar sig 10 miljarder, bäst omsättningsutveckling i branschen26.4.2018 08:22Pressmeddelande

Lidl växer kraftigt i Sverige. Under verksamhetsåret 2017 växte livsmedelskedjan med 11,2 procent. Det går att jämföra med en omsättningsutveckling för hela dagligvaruhandeln (enligt SCB) på strax över 2 procent under kalenderåret 2017. Samtidigt ökade Lidl expansionstakten och öppnade tre nya butiker och tecknade 24 avtal för nya butikslägen. 2018 firar Lidl 15 år i Sverige och har idag 172 butiker.