Återkallande av älgsalami

Lidl återkallar älgsalami av märket Dulano

Återkallande pga. risk för bitar av metallbitar i produkten

Artikel: Dulano Älgsalami, 200 g

Bäst före: 11-08-2018 samt 17-07-2018

EAN: 7331982032561

Problem:
Eftersom det inte kan uteslutas att ovan nämnd produkt kan innehålla små bitar av metall uppmanas konsumenten att avstå från att förtära produkten. Återkallelsen gäller enbart produkten med bäst-före datum 11-08-2018 och 17-07-2018.

Åtgärd:
Lidl Sverige KB har själv vidtagit åtgärder i avsikt att dra bort produkten med ovan nämnda bäst-före datum från marknaden. Butikerna har uppmanats att omedelbart ta bort produkten från försäljning.

Returnering:
Kunder som köpt produkten ombeds returnera de felaktiga produkterna till inköpsplatsen. Produktens datummärkning skall framgå av förpackningen.

Inköpet gottgörs i butik, även utan medhavd kvitto.

Pressförfrågningar: 08-5555 7195

Petra Whitehead
Pressansvarig på Lidl
press@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lidls årsredovisning 2017 klar – ökar nettoomsättning med 11,2 procent13.9.2018 12:15Pressmeddelande

I dagarna offentliggjorde Bolagsverket Lidl Sveriges årsredovisning för verksamhetsåret 2017 (1 mars 2017-28 februari 2018). Nettoomsättningen växte med 11,2 procent, betydligt mer än branschen i övrigt, och närmar sig därmed 10 miljarder i omsättning. Under förra året öppnade Lidl tre nya butiker och tecknade avtal om 24 nya butikslägen och nu rustar man för att växa ytterligare.