Återkallande pga. risk för bitar av hårdplast i produkten

Artikel:                                                   Sondey Digestive, 400 g

Bäst före:                                              11-2018

EAN                                                        20018931

Problem:
Eftersom det inte kan uteslutas att ovan nämnd produkt kan innehålla små bitar av hårdplast uppmanas konsumenten att avstå från att förtära produkten. Återkallelsen gäller enbart produkten med bäst-före datum 11-2018.

Åtgärd:
Lidl Sverige KB har själv vidtagit åtgärder i avsikt att dra bort produkten med ovan nämnt bäst-före datum från marknaden. Butikerna har uppmanats att omedelbart ta bort produkterna från försäljning.

Returnering:
Kunder som köpt produkten ombeds returnera den till inköpsplatsen. Produktens datummärkning framgår av förpackningen.

Inköpet gottgörs i butik, även utan medhavt kvitto.

Mer information:
Pressansvarig: Linn Hultén +46 733 23 75 36

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Linn Hultén, presskontakt
E-mail: linn.hulten@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lidls årsredovisning 2017 klar – ökar nettoomsättning med 11,2 procent13.9.2018 12:15Pressmeddelande

I dagarna offentliggjorde Bolagsverket Lidl Sveriges årsredovisning för verksamhetsåret 2017 (1 mars 2017-28 februari 2018). Nettoomsättningen växte med 11,2 procent, betydligt mer än branschen i övrigt, och närmar sig därmed 10 miljarder i omsättning. Under förra året öppnade Lidl tre nya butiker och tecknade avtal om 24 nya butikslägen och nu rustar man för att växa ytterligare.