Storck Sverige AB

Återkallelse av merci Finest Selection Crispy Almond Variety (250g) i Sverige

Malmö den 21 december 2020 - STORCK SVERIGE AB återkallar merci Finest Collection CRISPY ALMOND VARIETY, då förpackningar med säsongsdesign med bäst före-datum 2021-05-01 och 2021-06-01 saknar den produktinformation som krävs på svenska.

Konsumenter som lider av allergi eller intolerans relaterade till helmjölkspulver, mandel, gräddpulver, hasselnötter, mjölksocker (laktos), kärnmjölkspulver, skummjölkspulver, soja, veteprotein, vetemalt, pistagenötter eller äggvita, uppmanas att inte konsumera produkten. Detsamma gäller för dem som lider av allergi eller intolerans gentemot hasselnöt, jordnöt, andra nötter, vete och ägg, då produkterna kan innehålla delar av dessa livsmedel.

Den fullständiga ingrediensförteckningen är tillgänglig på Näringsinformation - merci (storck.se)

För alla konsumenter som inte lider av allergi eller intolerans är det säkert att konsumera produkten.

De berörda produkterna kan returneras för återbetalning av inköpspriset i butik eller direkt till STORCK SVERIGE AB, Box 31015, 200 49 Malmö.

STORCK ber om ursäkt till alla konsumenter för detta förbiseende och för det besvär som det orsakat.

Konsumenter:
Telefon: +46 40- 37 19 60