Återkallelse ett parti av Kycklingnuggets 750g

Lidl Sverige återkallar ett parti av Kycklingnuggets 750g av varumärket Culinea efter att det visat sig att produkten kan innehålla spår av plast.

Vi kan inte utesluta att plastpartiklar finns i berört parti. På grund av möjlig skaderisk vid konsumtion ber vi våra kunder beakta återkallelsen och avstå från att konsumera berört parti. Produkten har sålts i alla Lidl Sveriges butiker. För våra konsumenters säkerhet agerar Lidl Sverige med att ta bort den berörda partiet ur alla våra butiker.

Återkallandet berör endast produkten:
Artikel: Kycklingnuggets
Förpackningsstorlek: 750g
Märke: Culinea
Bäst-före-datum: 14.11.2019

Andra produkter av märket Culinea är inte drabbade. Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan ombeds returnera den till närmaste Lidl Sverige-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto.

Kontakt:
press@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 192 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

De vinner Lidls hållbarhetspris – delar på 10 miljoner kronor6.12.2019 09:11:49 CETPressmeddelande

Vad har återvinning av heterogent livsmedelsplastavfall, transformativ förpackningsdesign, flerskiktsfilm med återvunnen konsumentplast, kemisk återvinning och Skogsmulle gemensamt? De är alla hållbara framtidslösningar som under gårdagskvällen belönades med Lidl Future Initiatives pris och fick därmed finansiellt bidrag för att utveckla sina projekt. Den totala prissumman uppgick i år till 10 miljoner kronor.