Återkallelse ett parti av Kycklingnuggets 750g

Lidl Sverige återkallar ett parti av Kycklingnuggets 750g av varumärket Culinea efter att det visat sig att produkten kan innehålla spår av plast.

Vi kan inte utesluta att plastpartiklar finns i berört parti. På grund av möjlig skaderisk vid konsumtion ber vi våra kunder beakta återkallelsen och avstå från att konsumera berört parti. Produkten har sålts i alla Lidl Sveriges butiker. För våra konsumenters säkerhet agerar Lidl Sverige med att ta bort den berörda partiet ur alla våra butiker.

Återkallandet berör endast produkten:
Artikel: Kycklingnuggets
Förpackningsstorlek: 750g
Märke: Culinea
Bäst-före-datum: 14.11.2019

Andra produkter av märket Culinea är inte drabbade. Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan ombeds returnera den till närmaste Lidl Sverige-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto.

Kontakt:
press@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 184 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lidls butiksöppningsvåg rullar vidare i Malmö, Solna, Strängnäs, Vårby, Helsingborg, Kungsbacka, Huskvarna och Kista.4.4.2019 07:30:00 CESTPressmeddelande

Lidl expanderar i hög takt med målet att ha 200 butiker år 2020. Samtidigt som Lidl söker fler lägen över hela landet, öppnar nya butiker på löpande band. I februari öppnade butiken i Caroli i Malmö, den 21 mars i Solna Centrum och den 28:e mars i Vårby och Strängnäs. Under våren öppnar även butiker i Helsingborg, Kungsbacka, Huskvarna och Kista.