Återkallelse

Lidl Sverige återkallar ett parti av Sporty feel Raw Bar Orange & Raw cocoa 40g

Lidl Sverige återkallar produkten Raw Bar Orange & Raw cocoa av varumärket Sporty feel efter att det visat sig att produkten kan innehålla spår av mjölkprotein, trots att produkten deklarerats som mjölkfri.

Spår av mjölkprotein detekterades efter en intern rutinanalys och är inte deklarerat på förpackningen. Då detta kan utgöra en risk för allergiker återkallas den berörda batchen, Raw Bar Orange & Raw cocoa har sålts i samtliga av Lidl Sveriges butiker och berörd batch tas bort omedelbart.

Återkallandet berör endast produkten:
Artikel: Raw Bar Orange & Raw cocoa
Förpackningsstorlek: 40g
Märke: Sporty feel
Bäst-före-datum: 31.08.2019
Batch nr. : X17718

Andra produkter av märket Sporty Feel är inte drabbade.

Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan ombeds returnera den till inköpsplatsen, eller till närmaste Lidl Sverige-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto.

press@lidl.se

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.