Cloetta Sverige AB

Återvunna PET-flaskor i Kexchoklads kampanjmaterial

Dela

Ett färgstarkt och klimatsmart kampanjmaterial är nu på väg ut till butikerna runt om i landet.

Kexchoklad är Cloettas svenska klassiker och ett perfekt mellanmål för aktiva personer som snabbt behöver fylla på med ny energi.

Just nu pågår kampanjen ”Tävla om kexig padelutrustning” där butikerna tävlar ut ett snyggt padelkit designat i de välkända Kexchokladrutorna. Vinsten består av en padelväska, ett padelfordral samt ett svettband för aktiva stunder.

Padelväskan och padelfodralet är tillverkade av RPET, ett material som framställs av återvunna PET-flaskor. Genom att ge PET-flaskorna nytt liv bidrar vi till en till en cirkulär ekonomi och en framtid med mer klimatsmarta lösningar.

Kampanjen pågår till den 23 maj. Du har också möjlighet att tävla om ett Kexchoklad padelkit via vår tävling Instagram, mer information hittar du på cloetta.se/kexchokladkampanj.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Cloetta i sociala medier.

 

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

CandyKings digitala aktiveringsplattform engagerar konsumenter och driver försäljning i butik19.5.2021 09:50:00 CEST | Pressmeddelande

Lösgodis från CandyKing passar alla smaker och tillfällen, precis på samma sätt finns något för alla på vår digitala aktiveringsplattform. Här kommer man in i en färgglad virtuell värld där konsumenter genom till exempel spel och tävlingar lär känna CandyKing på ett enkelt och roligt sätt. Syftet med plattformen är att skapa ett community som engagerar alla lösgodisälskare. Detta gynnar samtidigt butiker med CandyKings koncept genom att driva deras försäljning av lösgodis.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum