ATG Live lanseras i Allentes basutbud

Travets och galoppens egen tv-kanal ATG Live ingår från och med den 16 augusti i tv-distributören Allentes basutbud i de svenska hushållen. ​– ATG Live är redan en uppskattad kanal och nu får vi möjlighet att nå ut till ännu fler tittare med direktsänt trav och galopp varje dag, säger Johanna Åberg, ATG:s Head of Marketing.

Solvalla, foto: Maria Holmén, ATG

ATG och Allente inleder nu ett samarbete där sändningarna av ATG Live ingår. Kanalen finns från och med den 16 augusti tillgänglig hos Allente på kanalplats 23.

"Travsport är en folkrörelse i Sverige och det är därför mycket glädjande att vi nu kan inleda ett samarbete med ATG och lansera ATG Live. ATG Live passar mycket bra in i Allentes utbud och vår räckvidd till travfantaster över hela landet", säger Victor Liljeroth, Sverigechef på Allente.

För ATG är det förstås positivt att Allente nu väljer att erbjuda ATG Live, med direktsänd trav- och galoppsport utan extra kostnad till sina tittare.

"Vi är mycket nöjda att nu få möjlighet att visa upp vår livesändning till en så stor del av Sveriges befolkning. ATG Live är sedan länge en mycket populär kanal för våra trogna kunder som regelbundet följer sändningarna och vi hoppas nu att ännu fler tar chansen att upptäcka tjusningen med kanalen och hästsporten", säger Johanna Åberg, ATG:s Head of Marketing.

Om ATG Live:

• ATG Live har funnits i olika former och med olika namn sedan 2002 och produceras av produktionsbolaget Kanal 75. ATG Live visas på atg.se, hos landets ca 2 000 ATG-ombud och sedan 2018 även hos Tele 2 och Boxer.
  • ATG Live visar direktsända trav- och galopptävlingar, från Sverige och världen, varvat med tips, analyser, intervjuer och reportage om trav och galopp, men även övrig sport.
  • ATG Live sänds varje dag, året runt, från cirka klockan 8 på morgonen till 22 på kvällen, totalt mer än 5 000 timmar per år.
  • Via atg.se följs direktsändningarna i ATG Live av mellan 1 000 och 50 000 tittare, beroende på tävlingsdag. Allra flest tittare har ATG Live vid direktsändningarna av V75 på lördagar samt vid travets övriga stora tävlingsdagar (till exempel Elitloppet).

Solvalla, foto: Maria Holmén, ATG