"Att ge uppmärksamhet till det lilla kan spara stora kostnader"— fredagsporträttet med Jesper Bengtsson

Arbetsledare Jesper Bengtsson porträtteras idag i filmformat. Varannan vecka kommer vi att ha den vanliga artikelserien, och varannan vecka gör vi film. Först ut som porträttfilm är en av medarbetarna som stortrivs inom Einar Mattsson Byggnads AB, Jesper:

Länk till filmen har du här

Invigningen av Mötesplats St Paul: ”Här sänks trösklarna för möten och samtal”8.12.2022 10:27:57 CET | Nyheter

I nyrenoverade rum och salar invigde Stockholms Stadsmission mötesplats St Paul med hundratalet inbjudna från sin verksamhet, akademi, kultur och näringsliv. Einar Mattsson var på plats både i sin roll som en av finansiärerna för projektet och det mångåriga engagemanget i Stockholms Stadsmission. Mötesplats St Paul ska vara en naturlig plats för möten mellan oss alla. Hemlösa, besökare, nyfikna, hungriga eller boende i huvudstaden möts här genom samtal eller aktiviteter.

”Vi bygger fina lägenheter med bra materialval, och du hittar det där lilla extra”— fredagsporträttet med Åke Strömgren2.12.2022 10:00:00 CET | Blogginlägg

Med norrländsk trygghet, lugn och lång erfarenhet och kunskap hanterar platschef Åke Strömgren de flesta utmaningar. Lagkänslan är viktig på projektet Elddonet som han nu basar över. Han är stolt över att bygga Einar Mattsson-lägenheter som har det lilla extra. Ett SM-guld finns att stoltsera över och golf var ingen sport förrän Åke testade på det. Möt honom här:

Fastighetstekniker Yad bygger sin karriär på Einar Mattsson1.12.2022 06:00:00 CET | Nyheter

Vi träffar Yad Javidi för en fika på Luxlampan på Lilla Essingen. Denna nyfikna person började som fastighetstekniker på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB i januari 2019. Nu pluggar han till byggnadsingenjör med inriktning mot renovering, ombyggnad och tillbyggnad (ROT) fram till maj när han examineras. Det är därför vi ses för en fika. Vad har han att berätta nu när hans första praktikperiod snart är avklarad.