Att ösa politiskt vigvatten med durkslag

Oftast behöver man renovera grunden innan man tapetserar om. I alla fall om man vill att det ska hålla länge. Precis så behöver politiken börja resonera om man vill komma tillrätta med brotten mot människor och företag.

Utredningen som nämns: https://regeringen.se/pressmeddelanden/2021/08/regeringen-tar-emot-utredning-med-flera-straffrattsliga-forslag-mot-brott-i-kriminella-natverk/

Bakgrunden till dagens Brottsbalk: https://svjt.se/svjt/1963/5

Varför får de kriminella bestämma?3.9.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg

Inom kort kommer de som bor i Bro att vara tvungna att åka till Kungsängen för att hämta ut sina paket som kommer med posten. Anledningen är att ett tiotal kriminella får bestämma. Läs mer: https://www.fri-kopenskap.se/article/view/805174/handlare_slutar_med_post_pa_grund_av_brottslighet?ref=newsletter&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign=daily Om posten förr: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/lantbrevbarare