Texicon Förlag

Att vara annorlunda hyllas i ny barnbok

En fantasifylld saga om att utforska och hitta sin egen väg, trots att de vuxna redan tror sig ha bestämt den åt dig! Isadora Moon är speciell för att hon är annorlunda. Hennes mamma är en älva, och hennes pappa är en vampyr och hon är lite av varje. Bok med hög igenkänningsfaktor för barn med föräldrar från två olika kulturer eller med helt olika intressen!

Hon älskar natten, fladdermöss och sin svarta balettkjol, men hon älskar också solskenet, sitt trollspö och sitt favoritgosedjur Rosa Kanin, som hennes mamma trollat till liv.

Varje morgon ser Isadora på medan människobarnen går förbi deras hus på väg till skolan. Trots att barnen ser väldigt snälla ut och verkar ha kul, är hon ändå glad att hon är en vampyrälva, för vampyrälvor behöver inte gå i skolan. Isadora fyller dagarna med att flyga, göra trollkonster, dansa och ha kul med Rosa Kanin. Men en dag får hon veta att det är dags för henne att börja skolan. Men det är långt ifrån självklart var hon hör hemma: i älvskolan eller i vampyrskolan, eller kan det finnas fler alternativ?

I denna hysteriskt roliga berättelse får vi följa vampyrälvan Isadora när hon provar att gå i olika skolor, testar sina färdigheter och lär sig nya saker. Och vid hennes sida finns alltid Rosa Kanin.

Bokens hemsida: http://texiconforlag.se/shop/isadora-moon-borjar-skolan

Högupplösta omslagsbilder, läsprov och pressmeddelande som wordfil:

Läs mer om författaren här: https://www.youngwriters.co.uk/guest-author-interviews.php?page_id=harriet%20muncaster

Beställ recensionsexemplar på: info@texicon.se

Titel: Isadora Moon börjar skolan

Författare: Harriet Muncaster

Illustratör: Harriet Muncaster

Förlag: Texicon Förlag AB

Bandtyp: Danskt

Utgivningsdatum: 2017-08-24

Omfång: 128 x 168 x 10 mm, 128 sidor, vikt ca 170 g

ISBN: 9789198099331

E-bok ISBN: 9789198099379

Presskontakt:

Texicon Förlag: Josefin Wibrink, tel 072-235 14 84 eller info@texicon.se

Josefin Wibrink Tel: 0722351484 E-post: j.wibrink@texicon.se

Texicon Förlag
Björketorpsvägen 17
16853 Bromma

Texicon Förlag arbetar för att skapa och behålla ett mer jämställt samhälle genom att främja läsningen hos barn och genom att väcka barns nyfikenhet för olika ämnen som teknik och fysik. Förlaget ger ut faktaböcker, kapitelböcker och språkspel för barn i åldrarna 2 till 9 år samt läromedel för alla åldrar; från förskola till högskola.

Följ Texicon Förlag

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.