Attraktiv arbetsgivare för unga åker ut på rekryteringsturné

Det är populärt att söka jobb i svenska och norska fjällvärlden och just nu pågår rekryteringen av vinterns nya medarbetare. Nytt för i år är att söka vinterns nya medarbetare genom att besöka utvalda städer. Det är Karlstad, Göteborg, Helsingborg, Linköping, Stockholm, Gävle och Östersund som får besök av SkiStars rekryterare. Reseföretaget SkiStar har gett över 11 000 unga mellan 18 – 24 år arbete de senaste 10 åren och får varje år in tusentals nya ansökningar.

- Vi är stolta över att skapa arbetstillfällen för unga och är en av Sveriges största arbetsgivare i åldersgruppen 18 – 24 år. Arbetet hos oss på SkiStar är ett viktigt instegsjobb och många arbetar flera säsonger. Genom en rekryteringsturné hoppas vi kunna bredda oss och nå nya potentiella medarbetare, säger Camilla Sundqvist som är HR ansvarig på SkiStar.

Årligen sker rekrytering av nya medarbetare under augusti. Rekryteringsturnén pågår från 19 augusti tom 30 augusti. Under september granskas ansökningar och de som matchar SkiStars tjänster och värdegrund kallas till de årliga rekryteringsdagarna 19-22 september. Där träffas utvalda sökande till respektive skidort för intervjuer, gruppövningar, middagar och socialt umgänge för att lära känna varandra i en naturlig miljö. Efter helgen plockas sedan vinterns team ut. Totalt kommer drygt 1,300 personer till intervju och av dessa får 750 arbete.

- Förutom att många nya söker sig till oss så har vi en väldigt hög återkommande andel medarbetare, upp emot 65 % återkommer efter sin första säsong. Ett arbete hos oss ger en bred erfarenhet och en bra grund för en fortsatt karriär med nyttiga arbetslivserfarenheter framförallt inom service, teamarbete och gästbemötande, avslutar Camilla Sundqvist.

SkiStars rekryteringsturné:

13.00-18.00 i följande städer;

Karlstad - Stora Torget 19-aug

Göteborg - Drottningtorget 21-aug

Helsingborg - Stortorget 23-aug

Linköping - Stora Torg 26-aug

Stockholm - Kungsträdgården 27-aug

Gävle - Stortorget 28-aug

Östersund - Stortorget 30-aug

Är du som journalist intresserad av att veta mer om oss som arbetsgivare till unga och hur vi arbetar med rekrytering?

Kontakta:

Camilla Sundqvist, Personalansvarig SkiStar, på +46 70 254 86 16 ( camilla.sundqvist@skistar.com )

HUNDraprocentig naturnära transfer från nya Scandinavian Mountains Airport till SkiStars skidområden i Sälen20.9.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

I december 2019 öppnas elva flyglinjer från olika orter i Sverige till den nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil. I samband med det presenterar SkiStar tillsammans med Peakpoints ett nytt mer äventyrligt sätt att ta sig till och från flygplatsen - hundspannstransfer. Men hjälp av tio stycken Alaskian Huskies får gästerna möjlighet att susa genom den vackra fjällvärlden fram till skidåkningen på SkiStars skidområden i Sälen.

SkiStars vinternyheter: mer av barnens favorit Valle, nya boenden i pistnära lägen och invigning av Scandinavian Mountains Airport12.9.2019 08:04:25 CESTPressmeddelande

Barnfamiljerna står i fokus när SkiStar presenterar årets vinternyheter. Det mycket uppskattade barnkonceptet Valle utvecklas ytterligare, det erbjuds ännu mer förstklassig skidåkning och det öppnas fler boenden i bästa Ski-in-Ski-out-lägen. Dessutom öppnas nya flygplatsen mellan Sälen och Trysil i december med nonstop flyg från Danmark, England, hela fem direktlinjer från Sverige och flertalet flyglinjer via Bromma till Scandinavian Mountains Airport.

Nya flyglinjer från Berlin och Helsingfors ger ännu bättre access till Åre6.9.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den framgångsrika satsningen på VM-orten Åre fortsätter när easyJet startar upp den tredje direktlinjen till Åre Östersund Airport. Det är tyskar bosatta i området i- och runt Berlin som kommer få betydligt enklare att ta sig till Åre. Flygbolaget Finnair startade under sommaren flyglinjen Helsingfors – Trondheim som går fem dagar i veckan, vilket förbättrar tillgängligheten avsevärt för finska skidgäster.