Audi byter ut sin logga för att sponsra alpina VM-fans

Audi har varit en sponsor av det svenska alpina landslaget sedan 1997. Under VM i St. Moritz, som pågår till den 19 feb, firar de detta genom att låta alla tv-tittare tävla om en landslagsåkares bil, fartdräkt, nummerlapp och annan utrustning som hen kör med.

Logoswitch

När de svenska landslagsstjärnorna kastar sig ut för backarna gäller det för tittarna att kolla extra noga. Under VM kommer nämligen en svensk åkare köra med en tävlingsdräkt där Audis logga på armen bytts ut mot ett registreringsnummer. Den som snabbast lyckas se numret och dela det på sociala medier får äran att ta över landslagsåkarens bil i fem månader men har även chans att vinna åkarens signerade fartdräkt, goggles, handskar och nummerlapp.

- Våra bilar har hjälpt landslagsåkarna att ta sig mellan träningar och tävlingar i 20 år. Vi är väldigt stolta sponsorer och nu känns det kul att ge något tillbaka till de fans som följer och stöttar åkarna, säger Tom Hedström, marknadschef på Audi Sverige. Tack vare fyrhjulsdriften quattro klarar bilarna de allra tuffaste vinterförhållandena. Vi har tidigare lyft fram det i flertalet kampanjer, bland annat genom att låta Audi-förare bli en del av den frivilliga sammanslutningen Svenska Snöräddare. Det här är första gången som vi aktiverar vårt sponsorskap i direktsändning genom att låta hundratusentals tv-tittare få en chans att själva bli sponsrade med en Audi.

Hur fungerar tävlingen?

Tittare som följer alpina VM kan tävla både via Instagram och Twitter. Allt de behöver göra är att skriva registreringsnumret som syns på åkarens arm och #AudiLogoSwitch. För Instagram behöver de ladda upp texten med en bild på tv-sändningen. Den som snabbast delar numret efter att det varit synligt i TV-sändingen vinner.

VM i St. Moritz .

Alpina VM i St. Moritz pågår 6-19 februari och sänds i TV4, TV12 samt i Eurosports kanaler. De svenska landslagsåkarna tävlar om medaljerna och en av dem kör med en speciell fartdräkt där Audi-loggan bytts ut.

Audi är presenterande sponsor till alpina VM för sjunde gången i rad och är även titelsponsor till den alpina världscupen.

För mer info om tävlingen: audi.se/logoswitch

Logoswitch
FIS Alpine World Ski Championships St Moritz 2017 Audi driving experience

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2017. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Audi e-tron startsignal för elbilsoffensiv17.9.2018 20:18Pressmeddelande

Märket med de fyra ringarna startar en stor elbilsoffensiv i samband med världspremiären för Audi e-tron. 2025 kommer Audi att erbjuda tolv helt eldrivna bilar på de viktigaste marknaderna. Laddbara bilar beräknas samtidigt stå för en tredjedel av märkets försäljning. I portföljen ingår de två suvarna Audi e-tron och e-tron Sportback, varav den senare debuterar 2019. Dessutom tillkommer en rad eldrivna modeller med klassiska former som Avant och Sportback som skall erbjudas i varje relevant marknadssegment – från kompakt- till storbilsklassen.

Audi lanserar ett kort med 72000 laddpunkter i Europa med Audi e-tron Charging Service12.9.2018 14:37Pressmeddelande

Audi e-tron är början på en ny era inom Audi. Märket med de fyra ringarna är på väg att omvandlas från klassisk biltillverkare till premiumleverantör av mobilitetstjänster. Audi e-tron Charging Service är en av tjänsterna i det breda utbudet och ger tillgång till publika laddstationer i hela Europa. Audis eget laddningskort knyter samman över 72000 laddpunkter från 220 leverantörer. Allt för att ge problemfria resor med elbilen.

Produktionsstart för eldrivna Audi e-tron i Bryssel7.9.2018 08:06Pressmeddelande

Audi startade i veckan serietillverkningen av elbilen Audi e-tron. I den helt koldioxidneutrala anläggningen i Bryssel tillverkas även batterierna till den eldrivna suven. Räckvidden anges till över 40 mil enligt WLTP och med snabbladdning på upp till 150 kW tar det inte mer än 30 minuter att ladda om för en längre resa. Den 18:e september (svensk tid) är det världspremiär för Audi e-tron i San Fransisco.

Världspremiär i Pebble Beach – eldrivna Audi PB18 e-tron concept24.8.2018 07:42Pressmeddelande

Audi visar för första gången upp en designstudie på Pebble Beach Automotive Week i Monterey, Kalifornien. Den helt eldrivna Audi PB18 e-tron är en radikal vision av morgondagens supersportbil. Bred och låg, tydligt inspirerad av racingbanan och vindtunneln, är den byggd för att förflytta gränser. Själva konceptet och de utmanande linjerna skapades i Audis nya designstudio i Malibu i Kalifornien där märkets design utvecklas för framtiden. Det tekniska konceptet i PB18 e-tron har dragit fördel av Audi's många segrar i Le Mans. Audi Sport GmbH, Audis dotterbolag, har ansvarat för projektet. Förkortningen “PB18 e-tron” refererar både till Pebble Beach och det tekniska DNA som den delar med den framgångsrika LMP1-bilen Audi R18 e-tron.