Audi byter ut sin logga för att sponsra alpina VM-fans

Audi har varit en sponsor av det svenska alpina landslaget sedan 1997. Under VM i St. Moritz, som pågår till den 19 feb, firar de detta genom att låta alla tv-tittare tävla om en landslagsåkares bil, fartdräkt, nummerlapp och annan utrustning som hen kör med.

Logoswitch

När de svenska landslagsstjärnorna kastar sig ut för backarna gäller det för tittarna att kolla extra noga. Under VM kommer nämligen en svensk åkare köra med en tävlingsdräkt där Audis logga på armen bytts ut mot ett registreringsnummer. Den som snabbast lyckas se numret och dela det på sociala medier får äran att ta över landslagsåkarens bil i fem månader men har även chans att vinna åkarens signerade fartdräkt, goggles, handskar och nummerlapp.

- Våra bilar har hjälpt landslagsåkarna att ta sig mellan träningar och tävlingar i 20 år. Vi är väldigt stolta sponsorer och nu känns det kul att ge något tillbaka till de fans som följer och stöttar åkarna, säger Tom Hedström, marknadschef på Audi Sverige. Tack vare fyrhjulsdriften quattro klarar bilarna de allra tuffaste vinterförhållandena. Vi har tidigare lyft fram det i flertalet kampanjer, bland annat genom att låta Audi-förare bli en del av den frivilliga sammanslutningen Svenska Snöräddare. Det här är första gången som vi aktiverar vårt sponsorskap i direktsändning genom att låta hundratusentals tv-tittare få en chans att själva bli sponsrade med en Audi.

Hur fungerar tävlingen?

Tittare som följer alpina VM kan tävla både via Instagram och Twitter. Allt de behöver göra är att skriva registreringsnumret som syns på åkarens arm och #AudiLogoSwitch. För Instagram behöver de ladda upp texten med en bild på tv-sändningen. Den som snabbast delar numret efter att det varit synligt i TV-sändingen vinner.

VM i St. Moritz .

Alpina VM i St. Moritz pågår 6-19 februari och sänds i TV4, TV12 samt i Eurosports kanaler. De svenska landslagsåkarna tävlar om medaljerna och en av dem kör med en speciell fartdräkt där Audi-loggan bytts ut.

Audi är presenterande sponsor till alpina VM för sjunde gången i rad och är även titelsponsor till den alpina världscupen.

För mer info om tävlingen: audi.se/logoswitch

Logoswitch
FIS Alpine World Ski Championships St Moritz 2017 Audi driving experience

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2017. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Audi e-tron provkörd i Abu Dhabi6.12.2018 10:13Pressmeddelande

Den 18:e september (CET) premiärvisades Audi e-tron i San Fransisco. Nu har de första journalisterna fått provköra elsuven på publika vägar i Abu Dhabi i Förenade Arabemiraten. Teststräckan startade i Masdar City, en av världens mest hållbara urbana stadsdelar, och fortsatte uppför berget Jebel Hafeet. Under nedfärden testades elbilens kapacitet att återvinna rörelseenergi. Tack vare ett nytt intelligent bromssystem kan över 90 procent av alla inbromsningar användas för att ladda batteriet i Audi e-tron.

Fem säkerhetsstjärnor till nya Audi A6 i Euro NCAP21.9.2018 09:58Pressmeddelande

Nya Audi A6 har testats och belönats med toppbetyget fem stjärnor i Euro NCAP, ett av de viktigaste säkerhetstesterna i Europa. Tjänstebilsfavoriten är därmed en av de säkraste i sin klass. På den svenska marknaden ingår dessutom flera avancerade säkerhetssystem som standard där information inhämtas både från den egna bilens sensorer, andra bilar och navigationsdata för att göra körningen så säker som möjligt.