Audi byter ut sin logga för att sponsra alpina VM-fans

Audi har varit en sponsor av det svenska alpina landslaget sedan 1997. Under VM i St. Moritz, som pågår till den 19 feb, firar de detta genom att låta alla tv-tittare tävla om en landslagsåkares bil, fartdräkt, nummerlapp och annan utrustning som hen kör med.

Logoswitch

När de svenska landslagsstjärnorna kastar sig ut för backarna gäller det för tittarna att kolla extra noga. Under VM kommer nämligen en svensk åkare köra med en tävlingsdräkt där Audis logga på armen bytts ut mot ett registreringsnummer. Den som snabbast lyckas se numret och dela det på sociala medier får äran att ta över landslagsåkarens bil i fem månader men har även chans att vinna åkarens signerade fartdräkt, goggles, handskar och nummerlapp.

- Våra bilar har hjälpt landslagsåkarna att ta sig mellan träningar och tävlingar i 20 år. Vi är väldigt stolta sponsorer och nu känns det kul att ge något tillbaka till de fans som följer och stöttar åkarna, säger Tom Hedström, marknadschef på Audi Sverige. Tack vare fyrhjulsdriften quattro klarar bilarna de allra tuffaste vinterförhållandena. Vi har tidigare lyft fram det i flertalet kampanjer, bland annat genom att låta Audi-förare bli en del av den frivilliga sammanslutningen Svenska Snöräddare. Det här är första gången som vi aktiverar vårt sponsorskap i direktsändning genom att låta hundratusentals tv-tittare få en chans att själva bli sponsrade med en Audi.

Hur fungerar tävlingen?

Tittare som följer alpina VM kan tävla både via Instagram och Twitter. Allt de behöver göra är att skriva registreringsnumret som syns på åkarens arm och #AudiLogoSwitch. För Instagram behöver de ladda upp texten med en bild på tv-sändningen. Den som snabbast delar numret efter att det varit synligt i TV-sändingen vinner.

VM i St. Moritz .

Alpina VM i St. Moritz pågår 6-19 februari och sänds i TV4, TV12 samt i Eurosports kanaler. De svenska landslagsåkarna tävlar om medaljerna och en av dem kör med en speciell fartdräkt där Audi-loggan bytts ut.

Audi är presenterande sponsor till alpina VM för sjunde gången i rad och är även titelsponsor till den alpina världscupen.

För mer info om tävlingen: audi.se/logoswitch

Logoswitch
FIS Alpine World Ski Championships St Moritz 2017 Audi driving experience

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2016. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.

Audi sätter nytt försäljningsrekord med 1 878 100 levererade bilar 201715.1.2018 09:52Pressmeddelande

2017 blev åttonde året i rad med försäljningsrekord för AUDI AG. Trots en turbulent inledning på året lyckades företaget leverera rekordsiffran 1 878 100 bilar, vilket var en ökning med 0,6 procent. Försäljningen av märket med de fyra ringarna ökade på samtliga tre huvudmarknader. I USA steg försäljningen med 7,8 procent. I Kina lyckades Audi hämta hem den svaga inledningen och ökade totalt med 1,1 procent. På hemmamarknaden Tyskland levererades 0,4% fler bilar jämfört med rekordåret 2016.

Säljstart för Nya Audi A7 Sportback19.12.2017 13:45Pressmeddelande

Linjesköna A7 Sportback premiärvisades symboliskt i Audis helt nya högteknologiska designcenter i mitten på oktober. Lagom till jul öppnas nu orderböckerna hos de svenska Audi-handlarna. Den stora fyradörrarscoupen delar många tekniska nyheter med avancerade Audi A8 och har både elektrifierad drivlina och helt ny digital interiör. Premiären sker i mars nästa år och ca-priset för 3.0 TFSI V6-motorn på 340 hk är 662.000 kr.

Audi förlänger titelsponsorskap i FIS Ski World Cup29.10.2017 09:50Pressmeddelande

Audi titelsponsor i alpina världcupen till 2021/22 20-årsjubileum för samarbetet med svenska alpina landslaget Kör Audi quattro för maximalt grepp i vinterväglag Audi förlänger samarbetet och fortsätter som titelsponsor till Audi FIS Ski World Cup till 2022. Märket befäster därmed positionen som stark partner till internationell skidsport. I helgen inleds märkets 16:e säsong som titelsponsor vid storslalompremiären i österrikiska Sölden. I samband med säsongsstarten av den alpina världscupen i Sölden gav Audi det positiva beskedet att märket kommer att fortsätta som titelsponsor av Audi FIS Ski World Cup till och med säsongen 2021/2022. Företaget har varit aktivt i den alpina världen i över 30 år och är idag partner till 15 alpina nationella team och Fédération Internationale de Ski (FIS). Märket med de fyrhjulsdrivna quattrobilarna har även en lång historia som partner till den alpina skidvärlden i Sverige. De svenska landslagsåkarna har kört Audi mellan tävlingarna sedan 1997. Under