Schibsted

Audi öppnar SvD:s sajt för icke-prenumeranter

Dela

Biltillverkaren Audi bjuder i en ny kampanj Svenska Dagbladets icke-prenumeranter på fri läsning under ett besök. ”Vi fick ett förslag om en ny möjlighet som vi kände var passande i dessa tider, där vi kan bidra till att öka tillgängligheten till kvalitetsjournalistik”, säger Madeleine Kjessler, marknadschef på Audi.

Biltillverkaren Audi bjuder i en ny kampanj Svenska Dagbladets icke-prenumeranter på fri läsning under ett besök.
Biltillverkaren Audi bjuder i en ny kampanj Svenska Dagbladets icke-prenumeranter på fri läsning under ett besök.

Genom kampanjen låser Audi upp Svenska Dagbladets sajt för icke-prenumeranter under ett besök. Det gör att alla kan ta del av tidningens journalistik – även de artiklar som annars bara är tillgänglig för prenumeranter.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med Schibsted Brand Studio, samma studio som i veckan tog hem priset Årets Kampanj i TU-galan Årets Dagstidning. Budskapet som möter läsaren är: 

”Audi öppnar sajten åt dig och bjuder just nu på obegränsad läsning av SvD:s kvalitetsjournalistik. Helt gratis under ditt besök. Keep distance. Stay together.”

– Att vi kan bidra till att öka tillgängligheten till kvalitetsjournalistik är inte minst viktigt i den kris världen just nu går igenom. Vi måste alla ompröva våra traditionella kommunikationsvägar, både privat och i arbetslivet, säger Audis marknadschef Madeleine Kjessler.

Sedan början på mars har Svenska Dagbladet sett en kraftig ökning av både antal besök och sidvisningar – men också en allt större vilja att teckna prenumerationer. 

– Allt fler förstår att kvalitetsjournalistik inte kan vara gratis och vår strategi har ett tydligt fokus på att skapa en långsiktig digital affär tillsammans med våra läsare, säger SvD:s publisher Anna Careborg. 

I den strategin passar Audis kampanj perfekt också för SvD. 

– Den ger fler läsare möjlighet att upptäcka hela Svenska Dagbladets journalistiska innehåll, samtidigt som vi kan finansiera och utveckla journalistiken, säger Anna Careborg.

Framtagandet av kampanjen har varit ett samarbete mellan SvD, Schibsted Marketing Services, Audi och mediebyrån PHD Media.

– Den här typen av kreativa samarbeten ligger helt i linje med vår premium-strategi, där vi alltid strävar efter att hitta unika lösningar för våra annonsörer och partners, säger Joakim Flodin, CEO och Director Schibsted Marketing Services. 

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Christoffer Lindvall, affärschef, SvD. Tel: 070-715-76-01. E-post: christoffer.lindvall@svd.se.
Madeleine Kjessler, marknadschef, Audi. Tel: 070-413 98 63. E-post: madeleine.kjessler@audi.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Biltillverkaren Audi bjuder i en ny kampanj Svenska Dagbladets icke-prenumeranter på fri läsning under ett besök.
Biltillverkaren Audi bjuder i en ny kampanj Svenska Dagbladets icke-prenumeranter på fri läsning under ett besök.
Ladda ned bild
Audi öppnar SvD:s sajt för icke-prenumeranter under ett besök.
Audi öppnar SvD:s sajt för icke-prenumeranter under ett besök.
Ladda ned bild
– Kampanjen ger fler läsare möjlighet att upptäcka hela Svenska Dagbladets journalistiska innehåll, samtidigt som vi kan finansiera och utveckla journalistiken, säger SvD:s publisher Anna Careborg.
– Kampanjen ger fler läsare möjlighet att upptäcka hela Svenska Dagbladets journalistiska innehåll, samtidigt som vi kan finansiera och utveckla journalistiken, säger SvD:s publisher Anna Careborg.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum